Jönköping, Halland, Blekinge, Skåne, Gotland & Öland

Moderator: Moderatorer

av Hein
#901807
Det går en stöldvåg av LM hjul i Lund -Malmö regionen. Jag blev av med mina 18`ixion i går på Tetrapaks personalparkering mellan 8.00 och 12.00
Surt som fan! Killen som körde bärgaren sa att han hämtade i snitt 1 bil per dag. Ni som jobbar i regionen bör vara vaksamma.
//A
av para
#901818
surt.
hur får bärgaren med sig bilen? har han med sig hjul som han sätter på först?
av least
#901828
para skrev:surt.
hur får bärgaren med sig bilen? har han med sig hjul som han sätter på först?
Kraftig vinsch och drar hårt? :-O)
Användarvisningsbild
av Taxen47
#901855
Därför skall man ha minst två olika låsbultar per hjul.Då har de inte verktyg och den tid de har på sig att skruva loss dem.
av Hein
#901869
Bägaren hade hjul med sig. Och ja det hände på råbyholm ca. 80meter från vakten vid 11.00 tiden. En kollega ringde när han tog en promenad från lunchen tillbaks via parkeringen.
//A
Användarvisningsbild
av AndreasHo
#902052
Hej

blev själv av med min uppsättnings vinterhjul i slutet på augusti i mitt garage bara 1000 meter ifrån denna plats som nämns.

Efterlyser själv vilka detta kan vara, vittne och upplysningar om bilar och personer som rört sig runt platserna då jag har haft inbrott i vårt garage 4 gånger sedan i maj i år

Mvh Andreas
av Hein
#902490
Ja då var det dax! nu ligger de på blocket (http://www.blocket.se/malmo/Volvo_Ixion ... =23_11&w=0)
Killen säljer 2 st uppsättningar ;) varav den ena är mina. Det är jag väldigt säker på då jag hade cråmade ventilhattar på mina inkökta på Conrad elektronik i tyskland. En av mina fälgar var dessutom bara 3 månader gammal då jag ersatte den efter kantstötning. Om man googla hans efternamn + Lund, få man en adress i Lund inte långt från där fälgarna blef stulna. När jag ringde Polisen i går kväll hade de redan lagt ner ärendet! Efter mycket tjat öppnades det igen men jag har inga större förhoppningar att de ska kolla upp den snubben tyvärr. Men sprid gärna detta så att han få lite svårare arr blir av med hjulen.
//A
av PTV
#902533
Varför ringer ni inte upp snubben för ett besök för att verkligen se om fälgarna är era.
Martins S90-98

Roligt att se en S90 som blir ompysslad istä[…]

Löjliga priser XC70

Väldigt få lär välja mellan […]

Bromsljusrelä är helt vanlig standard mi[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Servade bilen idag och fick i samband med det uppd[…]