Jönköping, Halland, Blekinge, Skåne, Gotland & Öland

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndreasHo
#902566
Åk dit och kolla på dom och sen ber du att få återkomma med pengarna och istället ring polisen så kommer dom direkt då det är en pågående brott!

mvh
Användarvisningsbild
av AndreasHo
#902754
Finns det någon uppdatering angående detta?

har kollat upp annonsörens namn och personen äger ingen bil alls! mycket märkligt

Mvh
Användarvisningsbild
av Micce1980
#902761
Hehe klart nissen inte har en bil skriven på sig. Blir inte förvånad.

Grannen blev av med några 18" i somras i ett flerbilsgarage i Malmö. Efter det har det vidtagits ett flertal åtgärder, det var dessutom andra gången han blev av med sina fälgar där. Samma sak i andra orter jag bott i med flerbilsgarage så ser inte detta som en specifik områdesutsatt brottshärva. Även fast en kollega blev av med sina 18" från sin V70II R-Design utanför Lund för några veckor sedan. Det enda man egentligen kan göra är väl att skaffa 16" tyvärr då vissa inte kan skilja på mitt o ditt. Samt märka upp sakerna så gott det går så det blir lite lättare att få tillbaka dem.

Vill med veta hur det går.. :wink:
Användarvisningsbild
av StringerBell
#902767
Har man svarvat fälgarna mot trottoarkant behöver man inte ha låsbultar :( :)
av Hein
#902816
Det som stör mig mest vid det här laget är Polisens ovilja att tar tag i det. Känner att jag inte kan göra mer själv. Bestämma träff med tjuven och tvinga tilbaks fälgarna kanske jag hade fixat för 20 år sen;) Irrationella personer gör irrationella handlingar. Än så länge har jag bara blivit av med 4 hjul och lite stolthet. Där få det stannar. Stor eloge till Skaderegleraren på Volvia och gänget på Bilia i Lund som dagen efter ordnade med att jag kunde köra med bilen. Professionellt bemötande och snabba ryck tillsammans med en possitiv attityd har varit obetalbar! Tack!
//Andreas
Användarvisningsbild
av Perra83
#902850
Hein skrev:Det som stör mig mest vid det här laget är Polisens ovilja att tar tag i det. Känner att jag inte kan göra mer själv. Bestämma träff med tjuven och tvinga tilbaks fälgarna kanske jag hade fixat för 20 år sen;) Irrationella personer gör irrationella handlingar. Än så länge har jag bara blivit av med 4 hjul och lite stolthet. Där få det stannar. Stor eloge till Skaderegleraren på Volvia och gänget på Bilia i Lund som dagen efter ordnade med att jag kunde köra med bilen. Professionellt bemötande och snabba ryck tillsammans med en possitiv attityd har varit obetalbar! Tack!
//Andreas
Blev något skadat typ bromsskivor efter att bilen fick stå på dom? Du har ingen nivåsensor till larmet?
av Hein
#902875
Ju en liten buckla i höger fram skärm och en repa höger bak skärm tyvärr. Sen satte de två bilbatterier under bilen fram och bumpar den på bakaxeln bak. Skivor verka klara sig men bilen ska skadebesiktigas om 10 dagar när gäller underredet. Nivåsensor har jag tydligen inte. Bilen är en 08. Ska kolla om det går att eftermontera.
//A
av PTV
#902923
Hein skrev:Det som stör mig mest vid det här laget är Polisens ovilja att tar tag i det. Känner att jag inte kan göra mer själv. Bestämma träff med tjuven och tvinga tilbaks fälgarna kanske jag hade fixat för 20 år sen;) Irrationella personer gör irrationella handlingar. Än så länge har jag bara blivit av med 4 hjul och lite stolthet. Där få det stannar. Stor eloge till Skaderegleraren på Volvia och gänget på Bilia i Lund som dagen efter ordnade med att jag kunde köra med bilen. Professionellt bemötande och snabba ryck tillsammans med en possitiv attityd har varit obetalbar! Tack!
//Andreas
Irrationellt eller ej så hade jag personligen inte kunnat lämna en stöld av min egendom i andras händer orörd om jag nu visste vem som hade mina grejer och dessutom annonserade ut dom till salu.Men som sagt var, vi är alla olika.Somliga ger igen på olika sätt och andra bugar och ber om ursäkt för att de existerade.

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]