Gävleborg, Örebro, Västmanland, Uppsala, Stockholm, Södermanland, Östergötland & Kalmar

Moderator: Moderatorer

av NYRA
#1396133
Vi köpte en Volvo v50 regnr DRH 223 hos Carpoint. Vi krävde att häva köpet då motorlampan började lysa 10 mil efter vi lämnat örebro. Stod på verkstaden hela tiden tills vi hävde köpet. Ringde tidigare ägare som berättade att den skulle säljas som en GDS bil då den har ett motorhaveri som ej går o laga. Tidigare ägare hade exakt samma problem. Däcken var trafikfarliga då dom var slitna in till corden. Vår verkstad intygade allt detta. Vi hade kontakt med ARN o kollade upp paragrafer i köpskyddslagen så vi hävde köpet annars hade vi gått vidare med polisanmälan. Haft koll på bilen o nu har dom sålt den till annan firma som försökte sälja den som en vanlig bil o har kontaktat dem så nu är den tillbaks igen hos Carpoint men såg ut som om dom sålt den igår. Dom har vänt bilen så man ej ser regskylt men ska hålla koll o skicka underlag till nästa ägare. Undrar verkligen hur mycket man får lura folk o om detta fortsätter ska jag kolla på en polisanmälan
#1396255
NYRA skrev: ons 12 aug 2020, 11:27 Vi köpte en Volvo v50 regnr DRH 223 hos Carpoint. Vi krävde att häva köpet då motorlampan började lysa 10 mil efter vi lämnat örebro. Stod på verkstaden hela tiden tills vi hävde köpet. Ringde tidigare ägare som berättade att den skulle säljas som en GDS bil då den har ett motorhaveri som ej går o laga. Tidigare ägare hade exakt samma problem. Däcken var trafikfarliga då dom var slitna in till corden. Vår verkstad intygade allt detta. Vi hade kontakt med ARN o kollade upp paragrafer i köpskyddslagen så vi hävde köpet annars hade vi gått vidare med polisanmälan. Haft koll på bilen o nu har dom sålt den till annan firma som försökte sälja den som en vanlig bil o har kontaktat dem så nu är den tillbaks igen hos Carpoint men såg ut som om dom sålt den igår. Dom har vänt bilen så man ej ser regskylt men ska hålla koll o skicka underlag till nästa ägare. Undrar verkligen hur mycket man får lura folk o om detta fortsätter ska jag kolla på en polisanmälan
Då får vi lära oss att inte köpa bil av dessa oseriösa handlare i Örebro, men så länge folk köper finns dom kvar...
Och efter denna skitvolvo köper man en Kia Ceed Sportswagon 1.6, det har i alla fall dom tre tidigare ägarna gjort. :-D
av NYRA
#1396427
Ja, skitfirma, hört att dom säljer krockskadade också :-( ja både vi och tidigare ägare är jättenöjda med vår Kia ceed! Bäst är alltid att kontakta tidigare ägare och höra om dom haft några problem hade vi gjort det så hade vi sluppit helvete med denna bil...

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]