Gävleborg, Örebro, Västmanland, Uppsala, Stockholm, Södermanland, Östergötland & Kalmar

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1207093
En sak som man bör tänka på när man ser på priset för att sätta på nya däck. Om fälgen inte är tom, utan det sitter ett däck på den, måste däcksfirman ta han om däcket. Har man då inte köpt däcket hos firman, så får ju den heller inte någon återvinningsavgift om man inte lägger till det i monteringskostnaden.
av Lobocut
#1207262
SvenB skrev:Lobocut De företag som säljer däck på nätet, exempelvis Däckonline eller Bythjul.com, har däckfirmor, som till ett lägre pris monterar, knutna till sig. De tar 150:-/hjul tror jag. Har den firman du köpt av inte det?

Det är från priser

Men om någon firma tog 150kr per däck så skulle det vara fullt rimligt med 600kr för 4 däck.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1207275
Har inte högsäsongen sin roll i detta också? Nu när det är tajt om tider för folk som ska göra det ena och det andra, firmorna kan ta dessa priser för de vet att folk kommer ändå.
av Lobocut
#1207285
ThomasT skrev:
Lobocut skrev:Någo som kan rekomendera ett ställe på södra sidan om Stockholm som kan byta däck på fälg, 20 tum till bra pris?
Var på ett ställe i Södertälje som skulle ha 500kr per däck?! 2000kr för 30 min jobb, fan sanslöst.
Jag gör mina däck/chassi jobb hos Daniel på http://www.bandhagensdack.se .


.
Dom var dyra, dom skulle ha 400kr per däck.
av Lövet
#1207290
Tror jag gav 250kr per däck hos däckskiftarna för omläggning. Går inte hitta så mycket billigare om det ska vara vitt i Stockholmsområdet vill jag påstå för egna däck. Sen kan man tycka att det är hur orimligt som helst. Om ingen gör det billigare så är det ju priset helt enkelt.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1207299
Lobocut skrev:
SvenB skrev:Lobocut De företag som säljer däck på nätet, exempelvis Däckonline eller Bythjul.com, har däckfirmor, som till ett lägre pris monterar, knutna till sig. De tar 150:-/hjul tror jag. Har den firman du köpt av inte det?
Det är från priser
Det stämmer nog, men det beror på att de vill ha mer för däck över standardstorlek tror jag. Jag har handlat av båda firmorna, men aldrig betalat mer för däcksskifte. Men å andra sidan har jag bara skiftat 15,16 och 17 tum. Senast, i våras, betalade jag visserligen 200:-/hjul, men då var det säsongsskifte också.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1207320
Lobocut skrev:
ThomasT skrev:
Lobocut skrev:Någo som kan rekomendera ett ställe på södra sidan om Stockholm som kan byta däck på fälg, 20 tum till bra pris?
Var på ett ställe i Södertälje som skulle ha 500kr per däck?! 2000kr för 30 min jobb, fan sanslöst.
Jag gör mina däck/chassi jobb hos Daniel på http://www.bandhagensdack.se .
Dom var dyra, dom skulle ha 400kr per däck.
Det var inte per axel? Jag vet att Daniel inte är billigast, men 1600kr för att skifta 4 däck känns lite dyrt och jag brukar hålla i pengarna...

.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]