Gävleborg, Örebro, Västmanland, Uppsala, Stockholm, Södermanland, Östergötland & Kalmar

Moderator: Moderatorer

#944194
Har köpt en nästan ny MB A-klass som jag tänkte låta en verkstad montera motorvärmare + kupéuttag i. Märkesverkstan går bort med tanke på timpenningen, men eftersom det ska borras hål för kontakten i stötfångaren vill jag inte lämna till vem som helst. Har någon här monterat motorvärmare på verkstad i Gävle/Sandviken-området och blivit nöjd med resultatet?
#945404
Jag bor inte i ditt område och kör inte heller någon MB. Men att montera en motorvärmare måste väl vilken verkstad som helst klara av, nästan. För säkerhets skull kan du ju fråga t.ex "Vill du åta dig att montera en motorvärmare i min bil?" Svarar dom då Ja, så har dom säkert så mycket självförtroende och erfarenhet att det kommer att bli riktigt gjort.
När det gäller monteringar i Volvo så finns det ju klara och tydliga arbetsbeskrivningar med i förekommande fall, måttsatser och borrmallar. Allt för att det skall bli rätt. MB är säkert inte sämre på den punkten.
Jag vet inte exakt, men har en känsla av att det blir billigare om man beställer hela jobbet av verkstaden, en motorvärmarsats med installation. I många branscher lägger hantverkare på kostnader och tid om en kund kommer med egna enheter och vill ha dom monterade. Elektriker och VVS-montörer bl.a kan vara sådana. Dom avrundar alltid generöst uppåt när dom skriver tid etc. etc. Dom anser att dom har fått göra speciella åtgärder för att kunna montera just den detaljen. Någon utrustning som dom normalt inte brukar använda, speciella verktyg o.s.v. Så om du skall jaga priser skall du nog kolla upp sådant först.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen