Västra götaland, Värmland & Dalarna

Moderator: Moderatorer

av SEpaket
#772689
http://www.vrom.org/

Som vanligt kommer man ha internationell Volvo-träff med veteranbilsrally, marknad och liknande. Här följer programmet:

Fredag, 9/8

Guidad kulturresa i Göteborg med abonnerad buss och spårvagn. Med evenemanget uppdelat i två grupper, med en tur på förmiddagen (kl 09.30) och en på eftermiddagen (kl 13.30), kommer dagen att innehålla följande:

- Bussightseeing genom centrala Göteborg
- Besök på Göteborgs spårvägsmuseum med veteranspårvagnar samt bussar.
- Rundtur med spårvagnsmodellen "Mustang" från tidigt 50-tal

Avfärd och återkomst sker vid Volvo Museum Arendal, Göteborg.

Anmälan till detta evenemang skall ske senast 31/7 via kontaktformuläret här intill och skall innehålla följande uppgifter:

- Namn
- Mobilnummer
- E-postadress
- Hemort
- Antal deltagare
- Guidning på Svenska respektive Engelska

Plats för deltagande samt gruppindelning meddelas efter anmälningstidens utgång 31/7. Arrangemanget är kostnadsfritt, men har begränsat antal platser.



Lördag, 10/8

Veteranbilsrally med start i Trollhättan och mål i Göteborg på Volvo Museum.

Starttid kommer att vara mellan kl 12.00 - 15.00 från Saab Bilmuseum, Åkerssjövägen 18 i Trollhättan. Karta hittar ni här: KARTA

Startavgiften på 100:-/10 EUR betalas på plats, ingen föranmälan behövs. Effektiv körtid är ca 2 timmar exklusive tid för stopp vid frågedepåerna.

Innan start finns det en del saker värda att besöka i området bl.a. SAAB Bilmuseum, Innovatum inkl linbana över slussarna, Kanalmuseet mf.l.

Samtliga ovanstående aktiviteter öppnar kl 09.00 så planerar ni att besöka något av ovanstående så var på plats i god tid, några av aktiviteterna såsom linbanan kan ta en del tid i anspråk så var vänlig kontrollera tidsåtgången och missa inte starttiden för rallyt.

Känner man för ta med en eller ett par passagerare från Volvo Club of America som besöker oss under denna helg är man välkommen att höra av sig till oss. Uppge hur många extra passagerare ni kan ta med samt en kontaktuppgift.

Lördagen avslutas med gemensam soppmiddag för de rallydeltagare som önskar, kl 19.00 på Volvohallen, Torslanda. Under middagen sker även prisutdelning för rallyt.



Söndag, 11/8

Bilutställning och reservdelsmarknad intill Volvo Museum Arendal, Göteborg med start kl 09.00. Ett mer specifikt program kommer inom de närmsta veckorna.

Jag kommer i alla fall ta mig dit.
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]