Västra götaland, Värmland & Dalarna

Moderator: Moderatorer

#555767
Jag undrar vilka platser i Värmland där det finns tillgång till hobbymekaniker eller föreningar där man kan få hjälp att lära sig mer om bilmekanik och kanske få lite hjälp på traven med egna reparationer.

Jag har hört att raggarklubben Suck brukar vara tillmötesgående och inte har några problem att träffa nytt folk så att säga men vad finns det mer för ställen/människor egentligen?

Ber om ursäkt ifall det finns liknande trådar; fann ingen under min sökning och jag ber åter om ursäkt ifall jag bryter emot någon av forumets regler men jag letar inte efter en svartmekaniker utan ett ställe där man kan skruva tillsammans och få hjälp och tips av människor som varit med ett tag. Har ett intresse för gamla jänkare också men alltid sett det som en skymf att ha en sådan utan att själv kunna underhålla och reparera. DIY i all mån det är möjligt så den drömmen är lagd på is ett tag i varje fall, heh.

Tips på eventuella helgkurser inom bilmekanik är också av intresse.

MVH Eric Nordvargr

(Placerade tråden här pga. att jag äger en 944 -91 men tråden hör säkert hemma i ett annat forum. En moderator får sätta tråden där den är bäst lämpad.)
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Flyttar till Lokaldelen - Väst.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]