Norrbotten, Västerbotten, Jämtland & Västernorrland.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av olsin
#1322075
Jag har börjat tanka HVO100 när jag har möjlighet, men det verkar vara ont om HVO-pumpar för personbilar i Norrland. Circle-K vid E4:an i Stockvik verkar vara den nordligaste eller finns det någon längre norrut?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1322086
När jag söker hos OKQ8 (om jag inte missar någon detalj) får jag denna träffen....
okq8.JPG
Add description
okq8.JPG (129.49 KiB) Visad 24563 gånger
Användarvisningsbild
av Derank
#1322091
olsin skrev:Jag har börjat tanka HVO100 när jag har möjlighet, men det verkar vara ont om HVO-pumpar för personbilar i Norrland. Circle-K vid E4:an i Stockvik verkar vara den nordligaste eller finns det någon längre norrut?
De flesta lastbils tankststionerns har.

I Birsta har du en mittemot Birsta baren och i Sollefteå ät jag rätt säker på att det ochså finns en. Det borde finnas lite varstans

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av olsin
#1322093
Mjo, problemet är att en del av de mackarna bara har lastbilspumpar. OK/Q8 i Umeå syns på kartan, men har inte personbilspump.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1322094
På vissa lastbilspumpar är diameten på rören lite smalare, så de även fungerar i en bil. Dock med högre tryck än en vanlig personbilspump...

Har man vägarna förbi är det bara att lyfta på handtaget och testa, det kan man göra på vilken diesel som helst som har samma diameter på öppningen som SPA/CMA-bilarna. Man behöver inte hinka i något om man inte har en anpassad bil...
TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]

Det du länkar till den nedre lite dyrare ser […]

Finns mjukvara som låser haldexen hårt[…]