Sida 1 av 18

Problem med VOC via appen?

Postat: tor 07 nov 2013, 20:52
av VolvoBengan
Jag kan inte komma åt VOC-via mobilappen på min iPhone.
När jag öppnar upp appen blinkar bara KUNDE INTE KONTAKTA DIN VOLVO.

Är detta nåt vanligt fel? Vad kan jag göra?

Postat: tor 07 nov 2013, 22:01
av joel80
Har hänt mig nån enstaka gång sen i januari.. Har bilen stått stilla länge? Den går ju ner i vila efter 3 dagar och voc stänger av helt efter 14 dagar om jag minns rätt. Sen kan man få problem om man typ står i garage uten täckning också..

Re: Problem med VOC via appen?

Postat: tor 07 nov 2013, 22:06
av VolvoBengan
Står ute på parkeringen 20m bort. Parkerad sen 5 timmar tillbaka...

Re: Problem med VOC via appen?

Postat: tor 07 nov 2013, 23:03
av HOBdalarna
Har även hänt mig enstaka gång. Brukar lösa sig med automatik. Vi kanske börjar bli för många med VOC, så att Volvos server inte klarar allt data?

Postat: tor 07 nov 2013, 23:29
av joel80
Testa via minvolvo-webbsidan om det fortfarande är problem.. funkar det där verkar det ju snarare vara appen. Inte första gången...
Tidigare har det strulat efter att apple uppdaterar sitt OS. Kör du iphone eller android? Jag kör android och har inte haft problem senaste tiden..

Re: Problem med VOC via appen?

Postat: fre 08 nov 2013, 14:36
av N1klas
Jag hade precis samma problem under någon månad nu i höst. Efter jag servat bilen fungerar allt som det ska igen..

Re: Problem med VOC via appen?

Postat: fre 08 nov 2013, 16:06
av s60Flamencoröd
Samma här fast med en Samsung ( s4 tror jag )

Postat: mån 11 nov 2013, 21:04
av hk1971j
Samma här. Dom fick "boota" om bilen och starta upp VOC igen. Samsung S3.

Re: Problem med VOC via appen?

Postat: tis 12 nov 2013, 15:27
av epkax
Hej,
Jag har samma problem, ingen kontakt med bilen, bilen används, bilen fortfarande hemma fastän parkerad utanför kontoret etc.
Min tekniker sa att det var problem sedan iOS 7 släpptes, för jag kontaktade honom direkt när problemet uppstod.
Jag tror inte VoC app är uppdaterade sedan iOS slääptes, så det kanske är problem på serversidan?

Nu kör jag både via Andriod(4.1.2, Sony V) samt en iPad (iOS 7.0.3) och VoC funkade bra ända tills jag uppdatera iPad:en till iOS 7.

Thomas

Re: Problem med VOC via appen?

Postat: tor 28 nov 2013, 07:02
av Ronne
Hejsan.

Läste på voc hemsidan att en ny app version skulle släppas v.47.
Jag har inte fått nån uppdatering och inte hittat nått på app store.
Någon annan som har fått den nya versionen?

/Ronne