Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1395595
Jo, fast 8 tum torde väl klara både 225 och 235 om jag minns rätt? Sant att färddatorns siffror ändras när omkretsen blir större, men den faktiska förbrukningen tänkte jag närmast på, från punkt A till punkt B. I alla dimensioner finns det nog gott om däck rätt belastningsindex. I första hand är jag ute efter komfort, älskar tyst gång även på bullrig landsväg...
#1397204
RasmusV skrev: ons 19 aug 2020, 11:12 Tänkte ännu fråga, är det någon här som har kört med 225/50R17 vinterdäck på hybriden? Är intresserad av praktiska erfarenheter i snö och slask, inte hur de funkar i teorin ;-)
Har inte kört den storleken på en hybrid men däremot på vanliga V60, inga problem alls. Det gick väldigt bra! Nokian WRG2 tror ja däcken hette. Tror att dom gick en el två vintrar i väntan på att Hakka R3 skulle släppas. Däcken satt innan på en V70 därav dimensionen.
Kör inte med för små däck bara.
#1417994
Har nu kört en tid med Hakka R2 med måtten 235/50R17 på min hybrid, och är mycket nöjd. Lite mer gummi funkar på snö och is. På torr motorväg och överhastighet (i teorin 140km/h ;-) ) så svajar bilen lite mer än med lägre profil, men när man ju kör i snitt 80-100 på vinterlandsvägar är effekten just vad jag hade önskat! Och mätarfelet är så gott som obefintligt.

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]