Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av macetote
Hej. Har hängt här ganska länge men nu blev det dags för ett första inlägg. Köpte en V60 D4 AWD aut ny i vintras. Visst går den bra och särskilt i sportläget men en rejäl effekthöjning är ju inte fel. Dessutom med alla garantier kvar. I alla fall så finns from idag Polestars optimering till ovanstående motor. Jag har pratat med min tekniker idag så ngn gång nästa vecka blir det ett kortare depåstopp.
Optimeringen ger 215 hk.
av macetote
Saabturbo95 skrev:äntligen!!!

blir att beställa!

synd man inte kan få effekten D5 får :/
Ja, har frågat om detta på verkstaden men det gick inte att ta två steg så att säga i optimeringen. Men jag blir säkert nöjd iaf...ett tag...
Användarvisningsbild
av Snowie
Riktigt fin effekt höjning de där :)
vill ha Polestar optimering till min V40 D4 nu :D
av perhall
Snowie skrev:Riktigt fin effekt höjning de där :)
Visst är det - men det gäller bara 2,4 l AWD så tyvärr kan du inte uppgradera din till 215 hk..
PH
Användarvisningsbild
av Snowie
perhall skrev:
Snowie skrev:Riktigt fin effekt höjning de där :)
Visst är det - men det gäller bara 2,4 l AWD så tyvärr kan du inte uppgradera din till 215 hk..
PH

Japp tyvärr medveten om detta. har 2 liters motorn i min, å tror inte heller det är samma i V60 som det är i V40.
än finns det bara till T3 samt T4 på v40 men tycker att de borde släppas till D4 samt T5 då det är största diesel/bensin motorn de säljer till den.
av perhall
Motorn har väl inte så stor trimpotential men de borde ju åtminstone klämma ur 177 hk som V50 D4 hade..../PH
Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945

Hej på er alla. Jag är stolt nybliven &[…]

För allt vad jag begriper är det å[…]