Sida 1 av 1
Trim till xc 60 r
Postat: ons 26 dec 2012, 21:37
av Kasskawo
Hallå, har precis köpt en xc60 R 2011 d5a.
Funderar på att trimma den, vad rekommenderas?
Har hört att det finns original trim polestar, hur ät det med konkurrenterna?
Med vänlig hälsning, Jonny
Re: Trim till xc 60 r
Postat: ons 26 dec 2012, 22:13
av crumpets
Polestar ger 225 hästar med bibehållen garanti och drivlinan omfattas av försäkringen som vanligt. Trimfirmorna lämnar 245hk men försäkringen på drivlinedelar blir lidande och garanti likaså. Upp till dig om det är värt risken.
Men det ska tilläggas att ingen rapporterat om problem med trim av just den motorn hittills vad jag har kunnat se, och det är många som kör med BSR/Rica. Fast desto fler med polestar...
Re: Trim till xc 60 r
Postat: ons 26 dec 2012, 22:34
av Kasskawo
Tack för ett snabbt svar. Vad kostar det med polestar och var rekommenderas det att göra det?
Re: Trim till xc 60 r
Postat: ons 26 dec 2012, 22:37
av Maximuspro
Kasskawo skrev:Tack för ett snabbt svar. Vad kostar det med polestar och var rekommenderas det att göra det?
Hos volvohandlaren, ca 9000 kr, polestar.se. Ja hade valt rica alla dagar i veckan, vet flera som haft polestar men valt rica, eftersom de inte varit nöjda men det finns säkert många polestarägare som är nöjda och garantier o allt gäller.
Re: Trim till xc 60 r
Postat: fre 28 dec 2012, 13:33
av XC90_Executive
Hade en XC60 D5 awd R-design innan (MY10). Körde den först original och sen direkt när Polestar släpptes till den så laddades det in. Blev en väldigt stor skillnad! Gjorde lite tester och kom fram till att t.ex omkörningsprestandan blev otroligt mycket bättre. 70-130-tiden kapades med 2,3 sekunder.
Möjligt att BSR med 245hk/520Nm är lite snabbare. Men 520Nm är för mycket för vissa komponenter och bilen blir inte laglig plus att alla garantier försvinner. Trimmar du med Polestar blir det 100% lagligt (eftersom man gör besiktning efteråt och får effekten i reg.papperna) och alla garantier blir kvar.