- ons 03 okt 2012, 08:18
#686894
Tillräcklig motorstyrka är en väldigt subjektiv bedömning. Vad är inte tillräcklig motorstyrka, att bilen inte orkar över 100km/h?
AWD är grymt bra för mig på vintern med 300m egen grusväg, men även vid vinterväglag på större vägar är det fantastiskt. Om man inte ser fördelarna med AWD har man nog inte kört det speciellt mycket under vinterhalvåret. Sen om det är värt merkostnaden kan bara var mans egen plånbok avgöra.
För att återgå till ämnet kan jag inte se några problem med en 14-15k milad XC60. Jag tror det är få volvobilar som dragits med så pass lite problem som XC60. Tänk dock på att kamremsbyte är i nära antågande på dieslarna vid dessa miltal.
Lycka till, det finns många exemplar att välja på så du har all möjlighet att vara petig vid valet!
/Martin
AWD är grymt bra för mig på vintern med 300m egen grusväg, men även vid vinterväglag på större vägar är det fantastiskt. Om man inte ser fördelarna med AWD har man nog inte kört det speciellt mycket under vinterhalvåret. Sen om det är värt merkostnaden kan bara var mans egen plånbok avgöra.
För att återgå till ämnet kan jag inte se några problem med en 14-15k milad XC60. Jag tror det är få volvobilar som dragits med så pass lite problem som XC60. Tänk dock på att kamremsbyte är i nära antågande på dieslarna vid dessa miltal.
Lycka till, det finns många exemplar att välja på så du har all möjlighet att vara petig vid valet!
/Martin
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic