Åter dags för Volvo! Beställt V60 D4 R-design.
Postat: fre 28 sep 2012, 17:48
Nu är det snart dags att åka Volvo i familjen igen efter ett några års långt Volvo-uppehåll efter att tidigare kört en S80 D5 Aut -07.
Valet föll på en V60 D4 2,0 man (för grabbens övningskörning) DE R-design MY13 som beställdes i måndags.
Valde Passion Red lack (framhäver kromlister och silverplasten i R-designen bra tyckte jag) och efter en del funderande valdes också Hi-Tech paketet till förutom det delbara draget.
Vinterhjulen blir på 17 tum Balder-fälgar.
Har läst en del om för-nackdelar med VOC och RTI här på forumet men det går inte att komma ifrån att paketlösningen är skapligt prissatt.
Glassolluckan kunde dock gott kvitta för min del, bättre då att aut avbländbar inre backspegel eller aktiv farthållare ingått istället.
Hursom om man ändå löst skulle lagt till 7 tum skärm och vanligt tidur eller VOC så skulle det skiljt bara ca: 10 kkr mot paketpriset och det tycker jag nog RTI, keyless och parkeringshjälpen fram ändå är värd.
Är det "rätt" bil jag beställt?
Nu blir det en spänd väntan på leverans som beräknas om ca: 7 veckor!
Tyckte vid provkörningarna (körde lite olika allt från D5 AWD till S60 D3) att R-designchassit gjorde V60 till en helt annan bil än en vanlig Momentum.
V60 R-design kändes t.o.m. bättre/ stadigare/ roligare på vägen än BMW 320d touring MY12 som kördes för jämförelse skull.
Körde/ funderade även på Merca C220 CDi kombi, AMG-paket men den är trots AMG en mer utpräglad glidare/ komfortbil där den skönväxlande 7-stegs aut är ett "måstetillval". (Retade mig där också på att Xenon som tillval var ohemult dyrt och att diselvärmaren inte är standard.)
Någon som hunnit köra en del med liknande bil som jag beställt och har några erferenheter att dela med sig?
Kör lugnt i höstmörkret!
Valet föll på en V60 D4 2,0 man (för grabbens övningskörning) DE R-design MY13 som beställdes i måndags.
Valde Passion Red lack (framhäver kromlister och silverplasten i R-designen bra tyckte jag) och efter en del funderande valdes också Hi-Tech paketet till förutom det delbara draget.
Vinterhjulen blir på 17 tum Balder-fälgar.
Har läst en del om för-nackdelar med VOC och RTI här på forumet men det går inte att komma ifrån att paketlösningen är skapligt prissatt.
Glassolluckan kunde dock gott kvitta för min del, bättre då att aut avbländbar inre backspegel eller aktiv farthållare ingått istället.
Hursom om man ändå löst skulle lagt till 7 tum skärm och vanligt tidur eller VOC så skulle det skiljt bara ca: 10 kkr mot paketpriset och det tycker jag nog RTI, keyless och parkeringshjälpen fram ändå är värd.
Är det "rätt" bil jag beställt?
Nu blir det en spänd väntan på leverans som beräknas om ca: 7 veckor!
Tyckte vid provkörningarna (körde lite olika allt från D5 AWD till S60 D3) att R-designchassit gjorde V60 till en helt annan bil än en vanlig Momentum.
V60 R-design kändes t.o.m. bättre/ stadigare/ roligare på vägen än BMW 320d touring MY12 som kördes för jämförelse skull.
Körde/ funderade även på Merca C220 CDi kombi, AMG-paket men den är trots AMG en mer utpräglad glidare/ komfortbil där den skönväxlande 7-stegs aut är ett "måstetillval". (Retade mig där också på att Xenon som tillval var ohemult dyrt och att diselvärmaren inte är standard.)
Någon som hunnit köra en del med liknande bil som jag beställt och har några erferenheter att dela med sig?
Kör lugnt i höstmörkret!