crumpets skrev:Rapportera gärna sen hur den känns :)
Första intrycken efter påläggelse (XC60 2009 T6):
Motorn känns precis som förut när man kör i 120 med farthållaren i.
Så då kändes det rent spontant som bortkastade pengar om man ständigt ligger med den i.. Men såklart är det ingen skillnad..
Imponerande:
Körbarheten är faktiskt förbättrad, motorn ligger kvar lite längre på högre växel vid acceleration utan att växla ner..
Motorn känns exakt som tidigare på tomgång och vid svag gasgivning.
Vid kraftig acceleration från stillastående känns det bra, utan toppighet eller ryckningar vid vissa varvtal. 0-100 ingen jätteskillnad..Ingen klubba i ryggslutet helt plötsligt-- ;(
Jag känner störst förbättring i accelereration 90-140 (omkörning).. Uppgraderingen känns väldigt professionell, så som man vill att motorn skall vara från början.. Har egentligen inte hittat något negativt..Möjligen att man vill ha ännu mer effekt.?
Återkommer när jag tankat några gånger och motorn/lådan har adapterat sig till sin nya omgivning och ser om förbrukningen påverkats.. Nu i början är det lite mer fullgas än en vanlig dag :) .. Kanske att bilen låter lite mäktigare vid fullgas acc också.??
Prisvärd uppgradering?? På ny bil skulle jag inte tvekat, på en skrotfärdig 2009 så kanske den kan bota uppgraderingssjukan ett tag framöver och på så sätt bli prisvärd?.. I landsvägstrafik känns en skillnad.. I långsam stadstrafik och på motorväg egentligen ganska bortkastade pengar..