Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#628437
Hej,

Har haft min nya bil i en dryg vecka och har råkat på problem med Volvo On Call. Vid flera tillfällen har bilen helt slutat uppdatera. Som nu: När jag i iPhone-appen tittar så står det klart och tydligt att bilens status uppdaterades i går 17:39, trots att jag var ute och körde senare i går kväll.

På kartan visas bilens position den hade 17:39, inte där den faktiskt står nu. Den står under bar himmel i ett område med god telefontäckning i Stockholm så det borde inte vara en issue. Och jag har förstås försökt trycka refresh (kanske lite för många gånger till och med), men det hjälper inte.

I förrgår hade jag samma problem. Då prövade jag att trycka på VOC-knappen i bilen för att ringa och be om hjälp. De kunde inte göra något sa de, men när jag pratade med tjejen på VOC så löste sig problemet magiskt ändå. Hänger sig anslutningen, för att starta om när jag väl ringer VOC?

Är det någon mer här som har samma problem?

- John
#628439
Tycker mig uppleva samma "problem". Dock känns det som att appen uppdaterar direkt då man går in och tittar/väljer "dörrar" och låst/olåst.
Samtidigt segar GPS-uppdateringen något väldigt. Den vill gärna visa var bilen stod parkerad för många många timmar sedan...

I-landsproblem, oh yeah. :)
#628442
Jag kan tillägga att jag i går kväll, när uppdateringen då hade hängt sig, försökte sätta timern på parkeringsvärmaren. Prövade 6-7 gånger under loppet av en timme, men varje gång tuggade den i cirka en minut och sa sedan att den inte fick kontakt med bilen.

I-landsproblem, ja. :) Men likväl irriterande, bilen är ju helt ny. Trist när saker strular från start.
#628444
johnse skrev:Jag kan tillägga att jag i går kväll, när uppdateringen då hade hängt sig, försökte sätta timern på parkeringsvärmaren. Prövade 6-7 gånger under loppet av en timme, men varje gång tuggade den i cirka en minut och sa sedan att den inte fick kontakt med bilen.

I-landsproblem, ja. :) Men likväl irriterande, bilen är ju helt ny. Trist när saker strular från start.
Absolut ska det fungera när grejerna är nya. Dock känns det som att mycket av buggigheten tyvärr beror på sunkig GSM-prestanda (Telenor) och alla protokoll som skickas till höger och vänster.

Jag har dock inte haft några övriga problem med min VOC mer än att den är långsamt. Samtidigt verkar det ju rätt vanligt efter läsning här...
#628445
Har också samma problem...det är helt random när den updaterar eller inte. Och man skulle tro att allt skulle updateras samtidigt. Men ibland updateras inte gpsen alltså var bilen ligger men sen updateras tripmätaren, bränsle etc.
Kan inte förstå att bilen skulle vara i "radioskugga" när det sen fungerar hur bra som helst i bland på samma ställe (helt öppet område).

Synd att de inte satt ett 3G modem. Skulle helt säkert fungera bättre... Man får hoppas att de kan fixa dessa VOC problem med mjukvaru updatering. :roll:
#628498
Har hänt enstak tillfällen förut, men även igår vid 17:00 tiden slutade min bil svara enligt app.
Låter som central fel hos VOC då flera fick problem igår.
Av tidigare erfarenhet så brukar det fungera igen efter någon dag samt att man kört en sväng.

("Inget svar från bilen" får jag som besked fn när jag vill se Lås Status)
#628502
Måste fråga, någon som någonsin lyckats felanmäla eller få support någonstands på VOC Appen?
Har inte hittat några kontaktuppgifter och VOC kundtjänsten vägra ta på sig några frågor etc kring Appen utan hänvisar till säljare/verkstad vid problem.
#629020
Jag har fått info nu från servicetekniker om att det varit kommunikationsproblem med VOC och att de skulle genomföra en uppdatering i går, fredag, som då förhoppningsvis skulle lösa problemen. Den som lever får se.

Min VOC-app har inte uppdaterat journalen sedan i onsdags kväll. Är det likadant för er övriga?
#629063
johnse skrev: Min VOC-app har inte uppdaterat journalen sedan i onsdags kväll. Är det likadant för er övriga?
Min uppdaterar som den ska.

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]