Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#629569
johnse skrev:Nu under eftermiddagen hoppade min till och började uppdatera igen. Håller tummarna för att det fortsätter fungera nu.
Samma här...
Först såg jag en uppdatering att bilen stod vid ICA på Onsdagen kvällen.
Några timmar senare att bilen var utanför Volvo verkstaden på Fredagen och till sist var det korrekt uppdatering.
#1057668
Jag är nybörjare på VOC, men upplever just nu exakt samma fel som beskrivs i den här tråden.
Jag har kört 30 mil idag men enligt VOC i telefonerna (både min och frugans) är bilen fortfarande i fjällen. Jag ringde VOC och i deras system så stämmer bilens position och de kan inte förklara fenomenet.
Förutom position och därmed även körjournalen så har allt annat uppdaterats precis som det ska.

Är detta fortfarande ett vanligt problem eller har jag bara otur?
#1058409
Min volvo on call har också strulat den senaste tiden, värmare kan inte startas eller den indikerar på fast den inte är det. Även körjournalen är lite svajjig. Jag har fått meddelandet "volvo on call service erfordras" i displayen några gånger så nästa vecka ska den in.
#1058536
Har också haft lite kommunikationsproblem med VOC den senaste perioden. Körjournalen har inte uppdaterats och även så illa att vi inte fått varning om att bilen är olåst.
#1058869
Min V60 d4 MY 2015,det händer ingenting då jag trycker på knappen för voc i takpanelen,men jag kan starta värmaren och se datan om bilen.Är det verkstan som gäller eller vad göra??
#1497695
Verkar som ingen bryr sig, det tog ett dygn innan jag fick svar på mailet. Det blir väl så när nu 3g modemen snart är ett minne blott.

Felsökning på verkstad lär ju kosta...
Screenshot_20220430-123856__01.jpg
Screenshot_20220430-123856__01.jpg (56.08 KiB) Visad 606 gånger
#1497841
EPR skrev:Testa att ta bort appen från mobilen och installera den igen, fungerade för mig när den inte ville uppdatera sig.
Jag har gjort allt, försökte ringa upp men den kopplar inte så det är väl något tjall i bilen. Ska åka förbi verkstan någon dag och höra vad dom vill ha för en felsökning.
#1498756
Nu är VOC gått från viloläge till offline, var förbi Volvo idag men "voc-gurun" skulle komma in imorgon. Ska försöka ta mig dit.

Det hade varit en V50 till nyligen som också haft problem med uppkopplingen.

Söker efter batteri till modulen men går, likaså dokumentation alt. video hur jag ska bära mig åt.

Åker 10 mil om dagen så nog finns det tillfälle för systemet att koppla.
Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]

Däckbuller 19"

Ska de levereras med acusticmärkning? Hu[…]

Oljud Drivlina xc60 -14 *film*

Så skulle inte jag vicka 😔. Men vad är[…]

Den mutter du har ska dras tast med moment. Dina l[…]