Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1498765
fjohan82 skrev:Det verkar vara detta batteriet som sitter i enheten om jag tolkar det rätt: https://www.rendcarparts.com/volvo/part ... RD30782872

https://www.volvopartswebstore.com/ hittar jag enbart en komplett enhet för drygt 10':-
Batteri med frakt blir väl 2000:-, känns lite ovärt. Å andra sidan så tar väl Volvo själva 3ggr mer eller 10.000:- för en låda plus arbete...så kan jag joxa med det själv är det rena investeringen.

...sen stänger dom av 3g... *WINNER*

Edit: Tack för att du hitta ett batteri!
#1499140
Överraskningarnas tid äro icke förbi, idag när jag håglöst öppnade VOC-appen för att konstatera det uppenbara dödläget så har körjournalen uppdaterat sig!!!

Detta helt utan åtgärd, första veckan avinstallerade och ominstallerade jag appen samt logga ut och logga in flertalet gånger utan att det hände något, supporten hade bara ett meddelande att TEM uppdaterade varje timme och enligt den lokala Volvo stationen så sov systemet.

Elektronik alltså...
#1519056
Börjar väl dra ihop sig till nedstängning av 3g och sist jag var i kontakt med Volvo så hade dom inga besked om alternativa modem.

Vill minnas att det fanns något i Amerikatt men det kostar förmodligen skjortan att skeppa hit.
#1519062
Jallemet skrev:Börjar väl dra ihop sig till nedstängning av 3g och sist jag var i kontakt med Volvo så hade dom inga besked om alternativa modem.

Vill minnas att det fanns något i Amerikatt men det kostar förmodligen skjortan att skeppa hit.
Naj, det är runt vecka 40 2025 innan de stänger ned 2G/3G nätet.
Varför skulle man beställa från Usa, när det räcker att uppgradera TEM3:an till en TEM4:a här i Sverige?
Bruten fjäder framvagn

Vanligt med brusten vänster fjäder p&ari[…]

Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här[…]

Köpråd V60 etanol

Jag funderar på att köpa en V60 som g&a[…]

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]