Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
Det gäller min brors s60 2011 årsmodell. När man kör i hastigheter mellan ca 30-70 km/h hörs ett litet knarr instrumentpanelen eller mittkonsolen. Det är jätte svårt att uppfata var ljudet kommer ifrån.Det är ganska tist knarr.Det märkliga är att han som kör uppfattar att knarret kommer från den högra sidan och jag som sitter i passageraresäten uppfattar som att knarret kommer från den vänstra sidan. Jag undrar om det är någon som har samma problem och som har fixat problemet?
Hittade en tråd om v70II med knarr i instrumentpanelen och dem låste det med någon gummislang,vad tror ni kan man testa det på s60 med?
Tack för tips
av pappapuff
Jag hade lite knarr i min innerbackspegel som försvann när jag la handen på den.

Kan det möjligtvis vara det? Vi hade också svårt att höra var ljudet kom ifrån eftersom båda tyckte det kom från mitten.
Användarvisningsbild
av sony
Det kan vara det med. grejen är att han tycker att det ommer från höger och jag tycker att det kommer från vänster. Det var darför jag tyckte att det kan komma någonstans från mitten.
Hur fixade du problemet??
av rolfr
S60 2011 summum, liknade problem i våran bil det knarrar i bland från instrumentpanelen, inte alltid, men gör jag en handpåläggning slutar det eller om jag trycker ratten uppåt eller nedåt slutar det men återkommer. Har varit på verkstad där man lossade skruvarna under kepsen på instrumenteringen och drog dom endast löst, inget som hjälpte, vid nästa service kommer jag att be dom försöka lösa detta, kommer oftast när det är kalt ute.
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
Har samma fel på min V60, ska faktiskt in på verkstaden på fredag för att se om de kan lösa det denna gång. Har haft in den 4-5 gånger utan bra resultat. Just nu knarrar det från instrumentpanelen ännu en gång och värre än tidigare. Har haft problem med dörrsidorna också men det är i princip löst.
om det knarrar ifrån mittkonsollen så finns det ett fix antingen filttejp, eller perflourerande olja detta finns på volvo. men är bilen inom garanti vilket jag antar så tycker jag ni skall lämna in den.
Användarvisningsbild
av sony
Det är fixat nu. Det kom från innrebackspegeln. Själva plast ramen runt spegeln knarrade. Det räckte med några tryck och knarret försvann. Men kan säga att det var inte lätt att hitta var det kom ifrån. Det var det sista vi tänkte på faktiskt. Tack vare "pappapuff" kollade jag backspegeln och upptäckte knarret.
Tackar för tipset.
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
Efter dagens åtgärder av Volvohandlaren verkar allt knarrande vara borta. Ljudet från dörrarna löstes med att låsen smörjdes och ljudet från instrumentpanelen var det den lilla luckan som sitter ovanför instrumenteringen. Nu är det bara att hoppas att det håller i sig - hittills har alltid problemen återkommit...
Baklucka i baklås xc70

Efter att ha slitit mig fördärvad s&arin[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Med tändningen på borde du ha konstant […]

Egr d4204t9 v70 2016

Har en V70 D3 d4204t9. Har de symptom som pekar p&[…]

Airbag lampa lyser

Har du nollat koderna? Är inte helt säke[…]