- mån 08 okt 2018, 18:03
#1273603
Jag tänkte skriva i denna tråd då jag har en bekant med ett snarlikt problem.
Bilen i fråga är en V70 2.4d årsmodell 2010. Första gången kylarvätska fick fyllas på var vid 200mil. Vid 1000mil togs kontakt med verkstaden, en fördröjning gjorde att topplockspackningen byttes först vid 1700mil (före sommaren 2018). Men fortfarande måste kylarvätska fyllas på, ca 2-3dl/400-500mil. Sammanlagt har det krävts påfyllning av kylarvätska 6 gånger. Annars fungerar bilen ok; förbrukningen är inte onormalt hög och det är inget problem med värmen. Dessutom har möjliga läckor kollats igenom, men inget fel har hittats.
Låter det här som en spricka i fodret?
Bilen i fråga är en V70 2.4d årsmodell 2010. Första gången kylarvätska fick fyllas på var vid 200mil. Vid 1000mil togs kontakt med verkstaden, en fördröjning gjorde att topplockspackningen byttes först vid 1700mil (före sommaren 2018). Men fortfarande måste kylarvätska fyllas på, ca 2-3dl/400-500mil. Sammanlagt har det krävts påfyllning av kylarvätska 6 gånger. Annars fungerar bilen ok; förbrukningen är inte onormalt hög och det är inget problem med värmen. Dessutom har möjliga läckor kollats igenom, men inget fel har hittats.
Låter det här som en spricka i fodret?