Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Heden
#614153
Jag tycker den här tråden har varit underhållande. Som spekulant på en ny XC60 (velar mellan Q5 och XC60) samt tidigare anställd på just nämnda Finansinspektion känner jag att det var på sin plats med ytterligare ett inlägg i den här ganska så urspårade tråd.

Finansinspektionen, som förvisso ligger i Stockholm (det finns många myndigheter utanför huvudstaden), finansieras av statskassan ja, men ungefär 75-80% betalas faktiskt genom olika avgifter som företag inom FI's tillsyn måste betala.
Därtill kommer olika sanktionsavgifter som går direkt till statskassan. När jag jobbade på FI så var årsbudgeten runt 300 miljoner SEK. 20% av det är 60 miljoner som är nettot som betalas av staten. Dessa pengar är med stor sannolikhet något som samhället i stort tjänar på i form av en bättre reglerad finansmarknad när du t.ex. ska ta upp ett bolån hos banken eller när du ska satsa dina sparpengar på börsen.

Så till "mojje" vill jag säga att du får bredda dina vyer lite, allt är inte av ondo bara för att det råkar komma från Stockholm :wink:
av Nikk
#614216
Hjälp Min tråd har blivit kapad av soffpolitiker... :o

Blev många ringar på vattnet om min åsikt att jag tycker XC60 drar lite mycket bränsle.
Egentligen kanske det inte är så farligt mycket men för mig är 1000 skattade kronor i månaden relativt mycket tar man sen det x2 (eftersom min familj har 2 bilar) så landar det på 24000:-/år vilket man nästan får en skidsemester för (beroende på standard) och då börjar det "kännas"...

För tillfället föredrar jag dock min XC60 framför tex en Polo, vilket känns bra :D
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
XC90 eller V90CC

Funderar på att byta in min V90 till en nyar[…]

Brainys V60

Vet ej, men det lustiga är att när jag h[…]

Missljud V60 D4 - 2019

Jo verkstan hittade när dom felsökte.