Wych skrev:Läste nu i instruktionsboken där det står att larmet även känner av luftströmmar varvid man inte skall montera kupevärmaren rakt uppåt i utrymmet vid passagerarstolen utan försöka få luftströmmarna att gå samma väg som de från ventilationsspjällen...
Hmm, tvärtemot vad som står i instruktionsboken för värmaren då....
Jaja, klassiskt lösa problemet genom att skriva en rad i manualen så är det inte mer med det.... Suck!
Hittade en artikel från vi bilägare som var 2 år gammal:
...............................
"När Bo Larsen, presschef på Volvo PV, ringer tillbaka har han undersökt problemet med Volvos tekniska support.
- De säger att de kan tänka sig att det är motorvärmarens luftströmmar som triggar larmet att gå igång, säger Bo Larsen.
- Och det känner vi till, vi har fått rapporter från Norrland om samma problem.
Så vi vet vad det handlar om.
Ingen lösning
Bo Larsen säger att
Volvo nu tittar på problemet och försöker hitta ett system för att undvika det. Han poängterar att
Volvos egna kupévärmare inte får larmet att gå igång.
- Just nu har vi ingen lösning, vi har ingen programvara att skicka till kunden. Det är jättebra att kunden hittat en möjlighet och jag ska genast ta det tillbaka till vår tekniska support och berätta hur kunden löst problemet, säger Bo Larsen.
Att tejpa över sensorerna, säger Bo Larsen, försämrar sannolikt rörelsedetektorerna i kupén.
Vad ska Ture Eriksson, och andra drabbade, göra tills ni kommer med en lösning?
-
Kunden får ge sig till tåls så länge. Låt honom tejpa ett tag till,
tills vi har en prydligare lösning."
Och det löste man alltså "prydligt" med en rad i instruktionsboken?