Sida 1 av 1

Sportavgas till XC60 2,4D awd?

Postat: mån 03 okt 2011, 09:34
av OssianF
År det någon som sett ett sportavgassystem till XC60 diesel?
Har sett ett från Ferrita och ett från Heico (svindyrt).
Finns det andra varianter?

Re: Sportavgas till XC60 2,4D awd?

Postat: mån 03 okt 2011, 12:05
av Gnagarn
Uppsala Avgasteknik kanske är ett alternativ

Re: Sportavgas till XC60 2,4D awd?

Postat: ons 05 okt 2011, 23:08
av OssianF
Hallå där ute!
Ingen som vet några andra alternativ?
Har frågat BSR och de kommer troligen ut med något i slutet av detta eller början av nästa år.

Re: Sportavgas till XC60 2,4D awd?

Postat: tor 06 okt 2011, 14:04
av XC60
Varför ska du ha ett sportavgassystem på en XC60, är ju ingen sportbil direkt varken med eller utan Polestar? Om det är ett trim som kräver det så förstår jag det, men om det är för tufft utseende så är jag personligen lite tveksam om det är ok... Ett slutrör borde räcka för originalpipan ser lite tunn ut...( Har dock själv det tunna originalet)

Vill inte dissa, undrar ärligt varför. Visserligen att 2,4 d och även nya D3 är rätt trötta över 100 km/h men då finns ju hjälp från Polestar som inte kräver avgassystem.

Så länge det inte är ett typiskt "Subaru Impreza"-system så är väl OK :D

Re: Sportavgas till XC60 2,4D awd?

Postat: lör 08 okt 2011, 09:49
av OssianF
XC60 skrev:Varför ska du ha ett sportavgassystem på en XC60, är ju ingen sportbil direkt varken med eller utan Polestar? Om det är ett trim som kräver det så förstår jag det, men om det är för tufft utseende så är jag personligen lite tveksam om det är ok... Ett slutrör borde räcka för originalpipan ser lite tunn ut...( Har dock själv det tunna originalet)

Vill inte dissa, undrar ärligt varför. Visserligen att 2,4 d och även nya D3 är rätt trötta över 100 km/h men då finns ju hjälp från Polestar som inte kräver avgassystem.

Så länge det inte är ett typiskt "Subaru Impreza"-system så är väl OK :D
Du har kanske rätt!
Nya slutrör gör kanske susen. Originalen ser verkligen lite klena ut.
Själv har jag BSR-trimmet i min D5:a original 163 hk. Med trimmet skall det enl. BSR bli 240 hk och imponerande 520 Nm i vrid. Jag lovar, detta är numera ingen "trött" maskin. Skillnaden mellan trimmad och otrimad är mkt stor.