Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av riha
#552826
Tjena, en liten fråga gällande diagnositkuttaget (tror jag det är), alltså en datakontakt nere till vänster, under ratten.

När jag kände där nere idag på bilen så insåg jag att det inte finns någon skyddslucka för den, den är alltså öppet synlig, kontakten alltså.
Känns som det borde vara en lucka där, dels för att skydda, dels för att dölja (snyggare).


Någon som kan bekräfta?

XC60 D3 AWD MY12.
Användarvisningsbild
av XC60D3
#552829
ingen lucka här heller, men har aldrig lagt märke till den.
Användarvisningsbild
av apersson850
#552894
Finns ingen lucka på min XC70 heller. Ska säkert inte vara någon. Den sitter ju inne i kupén, inte i motorrummet, som de gamla OBD gjorde. Fast OBD II i S70 och 940 och liknande hade faktiskt en lucka.
av riha
#553093
Ok, tack, då var det iaf inte bara en miss på min bil utan det skall vara så.
Känns ändå konstigt att det inte finns en skyddande lucka för den.
av ZizzoZ
#553476
XC60D3 skrev:ingen lucka här heller, men har aldrig lagt märke till den.
Sitter ingen lucka där, ser att ni har kommit fram till det redan. men ska vara så =)
av Lelepip
#1349934
Hej ser att detta är en gammal tråd, men på min XC60 finns ingen lucka heller (som ingen annan har heller?) men ur den öppningen drar det kallluft hela tiden? Någon annan som upplevt samma sak?
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1350316
Luckan/täcklocket rationaliserades bort. Man sparar ju en och annan krona per bil, multiplicera sedan det med samtliga tillverkade bilar så...

Är styrenheterna för ABL utbytbara mella[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag upp[…]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)

Batteri styrka på 12.1 efter vila är in[…]