Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hjortvall
#524678
Hej helt plötsligt har alla rutor börjat gå ned automatiskt efter ca 40 sek så fort man inte låser bilen när man parkerat den.
Någon ana som råkat ut för samma problem.

//magnus ??:-/
Användarvisningsbild
av XC60D3
#524680
Om man råkar hålla inne knappen för låsning/upplåsning på fjärrkontrollen så åker rutorna ner. Kolla så det inte är detta som spökar för dig. Det har hänt mer än en gång att jag låst upp bilen när jag av misstag kommit åt fjärrkontrollen i fickan.
av hjortvall
#524921
Tackar för svartet.
Vet att om man håller inne fjärrkontrollen så åker dom ned, men tyvärr åker rutorna ned varje gång jag går ur bilen och inte låser den.

:oops: :oops: //magnus
Användarvisningsbild
av XC60D3
#524998
Känns som att det blir en tur till din volvohandlare
av Twendor
#525024
Har hendt meg en gang for ca ett år siden også :-O)
Kom ut etter en kort tur på afferen, og alle vinduer på bilen var åpne.?
De var vanskelig å få lukket igjen også?
Når de var lukket igjen, prøvde jeg funksjonen med å holde nede "åpne" knappen på PPCèn.
Den fungerte ikke, og det ble en tur til verkstedet.
Verkstedet "oppgraderte" programvare for vindusruter, og byttet en motor til førervinduet.
Har fungert helt normalt siden.
Håper virkelig at det ordner seg for deg.
Mvh Twendor
av FredrickG
#1534128
Hej, gällande Volvo S60 2011.

Min brorson upplever samma sak som ni skrev om för 11-12 år sedan:
Alla rutor går ner helt plötsligt av sig själva, det händer när den står still olåst och även ibland när han kör bilen.
M a o händer det aldrig när den är låst, varje sig under körning eller stillastående.

Finns det någon mer info utöver Twendors inlägg kring vad som kan fela nu när massa år gått sedan hans felande bil?

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3-16 som jag bytte till Sommardäc[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]