Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#523079
s6025t skrev:Avstängning airbag pass.sida är standard på alla MY12 i sverige elbaklucka ingår i herrgårdsvagnpaket det är iaf. en förbättrad elbaklucka på xc60 från my12

Elbakluckan ingår ju i herrgårdspaketet på XC60 sedan tidigare, så det är inget nytt. Men att den är förbättrad är ju bra för de som får MY12. Avstängningsbar airbag skulle varit standard redan från början när de lanserade XC60, eftersom det var "säkraste volvon någonsin". Att ta 600 kr extra för något så självklart är löjligt.
#523164
LasseKongo skrev:Verkar som V60 sänkts med 10000 kr om man jämför med priserna i konfiguratorn som inte har uppdaterats för 2012 ännu.
Det räcker väl inte? Jag får skillnaden till 17000:- eller läser jag fel? Nu kostar en V60 T3 234 900:-, innan kostade den 252 000:- i konfiguratorn?

Det borde innebära att den som hyr en personalbil eller tjänstebil får ett lägre pris om man väljer en 2012:a jämfört med 2011. Jag fick offert på en personalbil ur kampanjerbjudandet. På denna gick man inte på företagets ramavtal utan man fick endast ca halva rabatten. Nu är det inte kampanj så nu måste rimligen ramavtalet gälla fullt ut. :o
#523221
Om prislistan stämmer blir jag lite irriterad. Om jag fattade den rätt har jag betalat drygt 15 000 kr för mkt för min beställda S60. (Min kostade ca 307 000 kr exkl utrustningen, nu verkar samma modell kosta 287 000 kr + handlarens påslag.) Som med så mycket annat finns det väl tyvärr inte så jättemycket man kan göra nåt det dock. Får väl försöka glädja mig åt att jag ska få min innan sommaren.
#523228
En deal är en deal men när jag råkade ut för samma sak 2008 på en beställd V70 FT så kompenserade handlaren mig genom att sänka till det nya, lägre, priset. De vill ju kunna sälja en bil i framtiden också....

Snacka med din säljare är mitt tips!

Mvh
Arese
#523247
s6025t skrev:Avstängning airbag pass.sida är standard på alla MY12 i sverige elbaklucka ingår i herrgårdsvagnpaket det är iaf. en förbättrad elbaklucka på xc60 från my12
Att den ingår i herrgårdsvagnspaketet vet vi ju sen tidigare, jag påpekade mest skillnaden mot att titta i den tyska prislistan jämfört med den svenska, det finns detaljer/utrustning som skiljer paketen åt mellan länderna helt enkelt.
#523250
Arese skrev:En deal är en deal men när jag råkade ut för samma sak 2008 på en beställd V70 FT så kompenserade handlaren mig genom att sänka till det nya, lägre, priset. De vill ju kunna sälja en bil i framtiden också....

Snacka med din säljare är mitt tips!

Mvh
Arese
Det lät ju lovande :) Är det nån annan med liknande erfarenheter?

Avvaktar till handlaren släppt sin egen prislista (bör väl ske snart?) så man kan visa exakt hur mkt som skiljer. Jag har redan riktigt bra rabatt på bilen (>13%) så jag tror inte jag blir populär när jag kommer o vill sänka priset ytterligare :wink:
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]