Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gnagarn
#512681
Hur mycket skulle man spara på det?
Känns rejält onödigt att ta bort servicen, om man inte tänkt serva själv eller med kontakter...
Användarvisningsbild
av CarMan
#512699
XC60 har haft fri service sen den lanserades, så du behöver inte kolla upp när just din bil är reggad. är det en XC60 så har fri service oavsett när den är uttagen.

Sen om det har gått att välja bort vet jag inte, men det är inget jag har hörtalas om tidigare!?
av Steff 99
#512799
Vill man slippa den fria servicen på en XC60 så får man ett avdrag på 3000 kr enligt Bilias prislista.
Frågan är varför man skall avsäga sig 4år eller 12.000mil fri service för det enorma prisavdraget som erbjuds. :roll:
av mikebike
#512801
Jag antar att med "fri" service menas arbetsinsatsen och att man tar betalt för olja, filter mm ändå?
Användarvisningsbild
av XC60D3
#512807
mikebike skrev:Jag antar att med "fri" service menas arbetsinsatsen och att man tar betalt för olja, filter mm ändå?
Jag har förutsatt att Fri Volvo Orginalservice 4 år/12000 mil är just fri. Mao. så har jag räknat med att servicen och allt som ingår i denna är gratis. Annars kan jag förstå det ljumma prisavdraget på 3000 kr. Men jag ska ringa min säljare idag i ett annat ärende, så jag kan höra efter vad som egentligen menas med "fri"

Men det borde ju finnas mängder av XC60-ägare här, som kan bekräfta hur det ligger till.
av mikebike
#512808
Jag är luttrad. När jag hade gamla bilen på "nice price" service för 1695:- slutade notan på 6000:-
av Steff 99
#512809
Fri service innebär att man har "fri service" det som gäller för serviceprogrammet ingår. Bl.a. oljor och filter arbetskost. samt lånebil max 5 mil.
Slitagedelar som torkare , bromsbelägg m.m. ingår inte.

Förmodar att det är det samma som jag hade på BMW, lämna in bilen på service, hämta, kostnad Noll kronor....!
Användarvisningsbild
av XC60D3
#512854
mikebike skrev:Jag antar att med "fri" service menas arbetsinsatsen och att man tar betalt för olja, filter mm ändå?
Ringde precis min säljare och han bekräftade att allt förbrukningsmaterial ingår. Så då känns prisreduktionen på 3000 kr väldigt konstig. Men men.. konstigare saker har hänt här i världen. Dock lär det vara så att tillkommande arbeten alltid kostar (om de nu inte går på nybilsgarantin, som för övrigt jag tycker är snålt tilltagen).
Användarvisningsbild
av XC60D3
#512855
Steff 99 skrev:Fri service innebär att man har "fri service" det som gäller för serviceprogrammet ingår. Bl.a. oljor och filter arbetskost. samt lånebil max 5 mil.
Slitagedelar som torkare , bromsbelägg m.m. ingår inte.

Förmodar att det är det samma som jag hade på BMW, lämna in bilen på service, hämta, kostnad Noll kronor....!

Det där med fri lånebil lät ju intressant. Den har man ju alltid betalt någon hundralapp för.
Användarvisningsbild
av petkas
#512859
Gratis lånebil ingår INTE i "fri service",den kan du får om du teckar en separat trygghets avtal där torkarblad,bromsbelägg mm. ingår,kostar ca 100 kr i månaden.

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]