Sida 1 av 1

trimbox till XC60 d3 2wd 20111

Postat: lör 12 mar 2011, 22:36
av CRF
Har en XC60 DRIVe 163 hk 2011 som gått 300 mil..

Disel kraft erbjuder för 5400 kr en Box med laddtrycksstyrning
163 hk 400 Nm ger 200 hk och 490 Nm. Inkl garanti och försäkring....

Verkar vara det vassaste trim alt. på markanden just nu för en D3 2wd 163 hk DrivE 2.0...

Någon som har tips och råd innn jag slår till :-)

Tack :-)-)

Re: trimbox till XC60 d3 2wd 20111

Postat: lör 12 mar 2011, 22:38
av perhall
Ja, klicka på sök och skriv sedan "trimbox".../PH

Re: trimbox till XC60 d3 2wd 20111

Postat: lör 12 mar 2011, 22:39
av V60D5AWDPolestar
Slå till!

Re: trimbox till XC60 d3 2wd 20111

Postat: lör 12 mar 2011, 22:47
av mojja
Kör på!!! Sen kan du ju starta en ny tråd om ett par månader undrandes varför du fått så konstiga felkoder och varför motorn helt plötsligt börjat bete sig så konstigt.

Alla dessa boxar är rent smäck, Hitta någon erkänt duktig som kan programmera om mjukvaran i bilen istället. det kommer både du och bilen tjäna på:)

Re: trimbox till XC60 d3 2wd 20111

Postat: lör 12 mar 2011, 22:54
av V60D5AWDPolestar
Garanti och försäkring.

Re: trimbox till XC60 d3 2wd 20111

Postat: lör 12 mar 2011, 23:15
av mojja
V60D5AWDPolestar skrev:Garanti och försäkring.

Japp men på vad? Läste lite snabbt på deras hemsida och vad jag förstår lämnar dom garanti på boxen ser ingenstans att dom lämnar garanti på motor och drivlina.

Men för all del kör på detta bondtrimm och var glad. Hoppas på det bästa och stackars den sate som köper bilen efter 2-3 år 6-9 k mil senare ??:-/

Re: trimbox till XC60 d3 2wd 20111

Postat: lör 12 mar 2011, 23:30
av mojja
Har nu kikat lite mer på den sidan och dessa pöjkar verkar vara ett stort skämt.

Om man kollar på optimeringen till en D3 awd vilket är exakt samma motor som D5-205 hk så ger deras optimering med detta bondtrimm 200 hk/ 512nm. Orginal från fabrik ger denna motor med D5 program vara 205 hk / 420 nm. Det dom alltså lyckats med i detta bondtrimm är att plocka ut + 98nm och -5 hk.

Tittar man på dom lite mer seriösa aktörerna på marknade så plockas det ut 245hk/520nm ur dessa maskiner med endast programvara som är speciellt framtagna för dessa motorer,

Det enda diselkrafts box gör är pumpa genom mer diesel genom spridarna vilket är direkt skadligt för både motor och insprutningsystemet.

Ta ett gott råd och håll dig så långt borta från dessa boxar ovasett vilket klistermärke som det sitter på dom.

Re: trimbox till XC60 d3 2wd 20111

Postat: sön 13 mar 2011, 09:46
av CRF
Hmmm... tack för alla inlägg.... Där ser man, nu känns det inte lika självklart.. Diselkraft och KCR verkar ha samma system.

BSR gör en optimering och höjer effekten till 188 hk och 476 Nm. Kanske är detta bättre eller ska man hålla sig och se vad Polestar kommer upp med eller inte till en d3 2wd 2.0l

Känner lite villrådighet bland alla system ??:-/

Hur som helst så gick xc60 DRIVe helt super, körde från Trelleborg(Rostock)-München på en tank, tyst och smidig... kanske lite mycket luftbrus från de stora backspeglarna vid 150 och uppåt men det får man ta :)

Tacksam för alla tips och tankar kring optimering..

Re: trimbox till XC60 d3 2wd 20111

Postat: sön 13 mar 2011, 09:50
av fresa
Vill man ha en snabb bil köper man en annan modell! Att välja en bil som tar sig till 100 knyck på över 10 sek. är ett aktivt val som man på förhand ska vara nöjd med. Som frugan!

Re: trimbox till XC60 d3 2wd 20111

Postat: sön 13 mar 2011, 10:05
av Steff 99
Varför kör inte frugan den snabba bilen, det sägs ju att kvinnor kör bättre än män, då måste det vara oansvarigt att hon har den som är så slö !! :roll: