Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grålle1
#508394
Grrr! :evil:

:wink:
av Wych
#508411
Jag beställde min V60 T3 Summum den 26e jan och idag var jag hos handlaren o fick se den live, dock vet jag inte när jag kan hämta den men de borde vara inom nån vecka... Iaf total leverans tid 6 veckor :-)-)
av Tobbev
#508413
Verkar diffa enormt på leveranstiderna. Min tog som sagt 12 veckor att få (eller 11 eftersom Rear Seat Entertainment gjorde att det tog en vecka extra i och med sportlov och många mekaniker lediga den veckan).

Har dock hört att det sålts mer T3 än vad man räknat med senaste månaden så det är antagligen brist på motorer som gör att det är ganska långa leveranstider just nu.
av Hsson
#508443
Wych skrev:Jag beställde min V60 T3 Summum den 26e jan och idag var jag hos handlaren o fick se den live, dock vet jag inte när jag kan hämta den men de borde vara inom nån vecka... Iaf total leverans tid 6 veckor :-)-)

Har varit och sett min med idag :D hoppas jag får min inom ett par veckor med. ska eftermonteras motorvärmare mm =)
av XCThord
#508598
Snackade med min handlare och han sa att leveransen var uppskjuten sex veckor pga att det hade kommit in så väldigt många ordrar iom de nya kampanjerna och miljömotorerna. Fick en väldigt generös kompensation så mig gör det inte så mycket :) Frugan och jag hade tänkt boka in en spa-weekend och ta S60:n dit när vi fått exakt leveransdatum. Ska bli riktigt kul faktiskt. Min Cayenne går ju som en raket men den nya Volvon kommer ha en hel del roliga säkerhetsgrejer och sånt.
av otown
#508611
XCThord skrev:Snackade med min handlare och han sa att leveransen var uppskjuten sex veckor pga att det hade kommit in så väldigt många ordrar iom de nya kampanjerna och miljömotorerna. Fick en väldigt generös kompensation så mig gör det inte så mycket :) Frugan och jag hade tänkt boka in en spa-weekend och ta S60:n dit när vi fått exakt leveransdatum. Ska bli riktigt kul faktiskt. Min Cayenne går ju som en raket men den nya Volvon kommer ha en hel del roliga säkerhetsgrejer och sånt.

Jo visst är det försenat tyvärr, får man fråga vad du fick för kompensation?
av XCThord
#508751
Nja har svårt att gå ut med det faktiskt, men allra minst bör du ju få extra mil på inbytesbilen.
av Wych
#510152
Härligt :) Jag ska hämta min nu på fredag, har svårt att se ett bättre sätt att avsluta arbetsveckan på!

En 99/00? Tror att gasspjället spökar is[…]

HUD: På sensus har du en digital knapp i mit[…]

XC90 eller V90CC

Funderar på att byta in min V90 till en nya[…]