Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#508924
Novagrand skrev: Jag har sedan en tid tillbaka haft ett slags skramlande ljud som kommer från bakdelen på min V60.
Hej! Jag hittade en tråd på Swedespeed.com som handlar om liknande oljud:Länk1

Hade själv ett irriterande gnissel i min V50 som försvann när man ruckade på plastpanelerna som man lossar för att byta glödlampor bak.
#509422
Hej! Jag har samma symptom som de flesta beskriver här. Det skramlar från bakdelen någonstans. Bilen (V60) är ca. 3 månader. Jag har haft den på verkstad och båda bakstötdämparna sades vara orsaken. Dessa är bytta och det var frid och fröjde en liten tid. Efter ett tag så börjar samma ljud åter komma tillbaka och nu är det som förut igen. Det måste vara ett konstruktionsfel på någonting eftersom det direkt efter bytet var OK men återkommer efter en tid. Det får bli ett nytt besök på verkstan snarast.
#509460
Håller med Boromir2k, med insynsskyddet fördraget hör jag inga oljud, ej fördraget kan det ibland höras något oljud från bakre delen utan att jag stör mig, hade mycket mer knak och knarr i min tidigare V50
Stigande tomgång.

Min tomgång stiger vart efter motorn blir va[…]

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]