Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1191843
Jag har något oljud som kommer och går på min. Fanns när jag skaffade den och då hade den gått ca 4000 mil. Det låter så svagt att passagerare inte lägger märke till det först när man frågar dem. Jag skulle beskriva ljudet som att bakrutan vibrerar och det verkar komma mer från höger sida. Ibland kan det går veckor utan att jag hör det, så det är ju rätt svårt/hopplöst att lämna in bilen och felsöka.
Oljudet är av någon anledning mer frekvent vid kallt klimat.
#1191862
Okej, ska lägga mig under och be någon rucka lite på bilen så att man kan lokalisera det, tänker att det är en fördel om man kan påpeka för verkstaden exakt var ljudet kommer ifrån så kan det gå lite snabbare att åtgärda felet. Dock är det jävligt trist att det uppstår på en så pass ny bil..
#1382670
Låna tråden!
För några dagar sedan fick jag missljud höger baksidan.
Montera av bromsarna och smörja även kolla om det fastnar Sten men hittar ingenting.
Montera av o kolla dämparen o ser bra ut men ljudet kvar mest vid låg hastighet gung gung gung ibland försvinner ibland kommer.
Vad kan det bli för fel? Bilen är Volvo v60 r-design -12 gått 14000mil.
#1382947
Markos67 skrev: tis 02 jun 2020, 16:30 Hej , Har samma ljud i min V60 T3 -12 på höger sida .. Är det stötdämpar byte som gäller ??
Jag tvättade bilen o spola fjädrarna med högtryck för att bort stenen men ingen skillnad. Nu tänkte jag köpa begagnad stötdämpare om det bli skillnad då kan behålla dom blir ingen skillnad då montera tillbaka dem gamla. Jag e så trött på ljudet särskilt vid låg hastighet.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]