Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#562547
Hej, har fått samma typ av skramlande ljud från bakvagnen också nu och då vid samma farter typ 30- 60 kmh. Bilen har gått 320 mil och är uttagen 1 juli. Trodde att volvo fixat det här till alla my 12: or. Bilen är en V60 T5 r-design. Har ni som fått dämparna utbytta blivigt nöjda med resultatet? Mvh Johan. :(
#948084
Har just köpt min MY11. Den hade gått 3100mil då den köptes och jag har kört cirka 400mil till.
Pga åldern har den ingen garanti. Den är dessutom privatimporterad, dock köpt på Volvo i Tyskland och alltid servad på märkesverkstad.
Har Volvo goodwill på dylika problem eller kan jag se fram emot att betala fullt pris för två stötdämpare med byte?
Passar stötdämparna från en 2014 års modell (nr: 31323227) på en 2011 ? De borde ju ha den bättre versionen på de nya och det fanns många "begagnade" på bilskrotarna. Kan ju vara aktuellt ifall man måste betala kalaset själv.
#949960
Perra83 skrev:Har en MY13 uttagen i augusti 2012. Tycker min kan slå lite hårt i bakvagnen vid skarpa iskanter. Kanske inte är något att bry sig om?
Det är nog rätt normalt.
Min skramlar ordentligt "från bakluckan" vid låga hastigheter på ojämn väg.
Min bedömning är att det är stötdämparna. Fanns dock 10-12 olika reservdelsnummer på dem så verkstadsbesök får det bli.
#955401
Jag beställde beg. stötdämpare på skroten, reservdelsnummer 31340694, från en årsmodell 2014 som inte skall ha problem med skrammel från dämparna. De hade endast gått 251mil så gissa om jag blev förvånad då de var alldeles oljiga då de kom!? De har reklamerats så det kommer ett par andra från samma skrot men något fler mil, ca 1200, också från en årsmodell 2014. Vi får se hur det blir då de blir monterade. Gör det själv.
#1191796
Provar väcka liv i den här gamla tråden igen. Jag har en S60 T6 -17 R-Design som endast rullat 1300 mil. Tyvärr har jag nu börjat höra gnissel från bakvagnen då man kör på ojämnheter med ena däcket. Låter som att det kommer från vänster sida, men ljudet uppstår alltså inte om man kör på en ojämnhet som är lika stor för båda bakhjulen. Det går att provocera fram gnisslet om man öppnar bakluckan och "vaggar"/"gungar" bilen från höger till vänster sida. Detta beteende får mig att misstänka krängningshämmaren som ska ta upp den typen av påfrestningar. Är det någon annan som har haft ett liknande problem? Tycker det är lite väl lite mil för att något sådant ska inträffa... men det lär väl gå på garantin...

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]