Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lazy
#467864
andreas_lofgren skrev:Om man vill ha en bruksanpassad bil känns inte V60 som rätt spår...

(* Aluminiumhjul: Njord 8x17" med däck 235/45 R17) [Okay, vettigt]
* Elfällbara bakre nackskydd [Junk]
* Elinfällbara backspeglar med markbelysning och tiltfunktion vid backning [Junk]
* Elmanövrerad förarstol med minne för förarstol och ytterbackspeglar [Junk]
* Innerbackspegel med automatisk avbländning [Junk]
* Klädsel: Läder [Okay, vettigt]
* Kombiinstrument med kronografinspirerade instrumentinramningar i aluminium (Watch dials) [Seriöst, är detta sånt ni vill betala för?]

Tankar från en begagnatköpare
För mej känns V60 alldeles utmärkt som bruksbil ?:-/
#467868
Då definierar du bruksbil konstigt. Ska inte en sådan ha bagageutrymme?
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger.
#467872
Oavsett vad man tycker är vettigt får man ca 10 kkr mer för en summum i inbyte än en momentum enl volvohandlarnas lista. Verklig kostnad är alltså ca 5kkr minus ev rabatt.
Hur det påverkar begpris vid privatförsäljning âr svårare att veta.
#467873
Petzzon skrev:
andreas_lofgren skrev:Då definierar du bruksbil väldigt konstigt. Ska inte en sådan ha bagageutrymme?
Det har den!! vet inte vad du missat.
Nej, den har ett brevinkast där bak.
#467875
bjornw skrev:Oavsett vad man tycker är vettigt får man ca 10 kkr mer för en summum i inbyte än en momentum enl volvohandlarnas lista. Verklig kostnad är alltså ca 5kkr minus ev rabatt.
Hur det påverkar begpris vid privatförsäljning âr svårare att veta.
Vissa har Summum som krav när de letar begagnat så Momentum+skinn kan vara en sämre lösning. Men min poäng var att det finns gott om folk som inte behöver Summum, mig inkluderat.
#467877
andreas_lofgren skrev: Vissa har Summum som krav när de letar begagnat så Momentum+skinn kan vara en sämre lösning. Men min poäng var att det finns gott om folk som inte behöver Summum, mig inkluderat.
Men du behöver en Z4:a :wink:

Det är väl rätt svårt att resonera om vad andra behöver? Och ännu värre att såga dem för vad de tycker är deras behov? Ca 80% av alla XC bilar är summum enl min handlare, klart att marknaden styr, oavsett dina behov.
av Lazy
#467878
Jag har idag en V50 och det har aldrig varit några problem med bagaget när vi kör barnbarn till deras aktiviteter /åker till sommarstugan med prylar/storhandlar i storköp, så nu när V60 finns och som är både är större och har mer säkerhet/komfort så tycker jag att det är en bra bruksbil för mej ?:-/
#467879
Men du behöver en Z4:a :wink:

Det är väl rätt svårt att resonera om vad andra behöver? Och ännu värre att såga dem för vad de tycker är deras behov? Ca 80% av alla XC bilar är summum enl min handlare, klart att marknaden styr, oavsett dina behov.
Jag uttalar mig inte om vad folk behöver. Bara vad många söker efter begagnat.

Alla har vi olika bilbehov, jag har inget bruksbilsbehov vilket gör att det funkar utmärkt med en Z4 (som för övrigt har större bagageutrymme än de flesta tror)
av Lazy
#467880
andreas_lofgren skrev:
Petzzon skrev:
andreas_lofgren skrev:Då definierar du bruksbil väldigt konstigt. Ska inte en sådan ha bagageutrymme?
Det har den!! vet inte vad du missat.
Nej, den har ett brevinkast där bak.
Jag har idag en V50 och det har aldrig varit några problem med bagaget när vi kör barnbarn till deras aktiviteter /åker till sommarstugan med prylar/storhandlar i storköp, så nu när V60 finns och som är både är större och har mer säkerhet/komfort så tycker jag att det är en bra bruksbil för mej ?:-/
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]

V70 motor till 850

Läste precis att de använder olika typer[…]