Ev. Köp av V60 -18
Postat: mån 22 jun 2026, 10:04
Hej!
Efter att i 10 års tid kört sedan är jag nu i behov av en kombi, där V60 känns som det mest naturliga och rimliga alternativet för mig.
Jag har idag en manuell S60 -17 R-design och tittar på en V60 -18 med automatlåda. Jag undrar lite kring skillnader i köregenskaper mellan dessa två, är det till exempel någon markant skillnad kopplat till de olika lådorna? Utöver det uppenbara då.
V60n i fråga har gått ca 18 000 mil, jag ska kolla upp servicehistorik och så men är det något speciellt att hålla koll på vid detta miltal? Något annat nämnvärt man bör känna till?
Tack!
Efter att i 10 års tid kört sedan är jag nu i behov av en kombi, där V60 känns som det mest naturliga och rimliga alternativet för mig.
Jag har idag en manuell S60 -17 R-design och tittar på en V60 -18 med automatlåda. Jag undrar lite kring skillnader i köregenskaper mellan dessa två, är det till exempel någon markant skillnad kopplat till de olika lådorna? Utöver det uppenbara då.
V60n i fråga har gått ca 18 000 mil, jag ska kolla upp servicehistorik och så men är det något speciellt att hålla koll på vid detta miltal? Något annat nämnvärt man bör känna till?
Tack!