- lör 15 jun 2024, 16:28
#1581369
Jag har en S60 -01 2,4T som behöver en dyr reparation så jag tittar på om jag skall uppgradera istället. Jag måste fatta ett ganska snabbt beslut pga omständigheterna.
Jag skulle säga att det bara är V60 som passar mig av allt som finns. Andra generationen S60 har för trångt i bagageutrymmet, annars skulle det kunna passa. Jag kan lägga upp till kanske 180.000, bara köpet är bra. Jag tror inte diesel passar mig som jag kör, och behöver inget fartmonster. Bara dragkrok. Allt annat är bonus för mig. Jag kommer att köpa på bilfirma, inte privat. Manuell eller automat spelar inte ens det någon roll. Jag tar det som finns. Jag har bara ägt manuell men har kört automat på hyrbilar och postbil och det är ju bekvämt, men om det är risk för haveri på dessa bilar är det ju dumt.
Vilka motorer/årgångar bör man undvika? Är pre-facelift lika bra som post-facelift? Övrigt att tänka på?
Jag har provkört en basutrustad T3 och den var bra förutom att jag blev trött i trampdynan av kopplingen som är mycket trögare än på min S60. Jag hoppas man vänjer sig.
Jag skulle säga att det bara är V60 som passar mig av allt som finns. Andra generationen S60 har för trångt i bagageutrymmet, annars skulle det kunna passa. Jag kan lägga upp till kanske 180.000, bara köpet är bra. Jag tror inte diesel passar mig som jag kör, och behöver inget fartmonster. Bara dragkrok. Allt annat är bonus för mig. Jag kommer att köpa på bilfirma, inte privat. Manuell eller automat spelar inte ens det någon roll. Jag tar det som finns. Jag har bara ägt manuell men har kört automat på hyrbilar och postbil och det är ju bekvämt, men om det är risk för haveri på dessa bilar är det ju dumt.
Vilka motorer/årgångar bör man undvika? Är pre-facelift lika bra som post-facelift? Övrigt att tänka på?
Jag har provkört en basutrustad T3 och den var bra förutom att jag blev trött i trampdynan av kopplingen som är mycket trögare än på min S60. Jag hoppas man vänjer sig.
Senast redigerad av 1 Dextre, redigerad totalt 0 gånger.