Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kobajs
#1575528
Tjenare!

Bytte för en stund sedan till sommarsulorna och tänkte att allt skulle vara frid och fröjd, hejja sommaren!

Men när de var på och bilen var nytvättad och fin så insåg jag att problemet som jag blev av med i höstas åter igen har kommit för att hemsöka mig och min kära bil. Det är nämligen så att av någon konstig anledningen så ”hoppar” bilen till och smäller till vid fullt rattutslag till höger. Notera höger, för det händer bara åt det hållet, får även för mig att den drar något åt höger. Men ibland så känns det även att den drar åt vänster dock, jag vet att det är lite luddigt.

Vad kan allt detta bero på? Förstår verkligen ingenting, för har inga problem med vinterdäcken. Behövs det någon typ av navring?

Bilen i fråga är en V60 -17 D4 AWD automat.
#1575531
Navringar brukar det endast gälla om fälgarna är inte original och navhålet inte stämmer.
Likt när jag hade XC90 fälgar på min XC60 så behövdes det ringar.

Tänker har du kollat att du inte har någon ventil som har spruckit och släpper luft?
Hade det nyligen och när jag svängde så drog ratten åt ena hållet..
Öppna bilen

Vet ej hur det gått för TS, men fö[…]

Var hos forhandler i dag og fikk fastslått a[…]

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]