- ons 03 apr 2024, 18:54
#1574966
I november 23 köpte jag en Volvo v60 2015 ca 14tmil - nyservad & besiktigad
Efter 2 veckor började den att dra galet mycket olja.
Den lämnades in på felsökning & man konstaterade då att den läckte olja ”inne i motorn”, inga synliga läckage eller pölar under bilen. Det blev ett återköp & firman sa att detta är var ett känt problem med D4 motorer 2014-2017….
Jag vill gärna ha en Volvo v60 & nu verkar det ju som det vimlar av D4 motorer….har tänkt att dra husvagnen också så lite stl på motorn är ju en fördel.
Vad är era erfarenheter? Känns surt att lägga 150-200tusen och risker haveri
Är det mindre risker med D3 motorn samma årsmodeller?
Tacksam för er expertis & råd🥹
Efter 2 veckor började den att dra galet mycket olja.
Den lämnades in på felsökning & man konstaterade då att den läckte olja ”inne i motorn”, inga synliga läckage eller pölar under bilen. Det blev ett återköp & firman sa att detta är var ett känt problem med D4 motorer 2014-2017….
Jag vill gärna ha en Volvo v60 & nu verkar det ju som det vimlar av D4 motorer….har tänkt att dra husvagnen också så lite stl på motorn är ju en fördel.
Vad är era erfarenheter? Känns surt att lägga 150-200tusen och risker haveri
Är det mindre risker med D3 motorn samma årsmodeller?
Tacksam för er expertis & råd🥹