Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Närking
#1574377
Är V60 CC AWD hård i fjädringen? Jag upplever min som stötig och hård om det är skarvar i vägbanan, smågropar och andra ojämnheter. Den V50, som jag hade innan, gick mjukare, trots att den var märkbart lägre. V60:n har just nu 16" hjul med dubbfria Hakkapellitta, pumpade till 2,5 bar.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1574380
Farsans V60CC Summum 2017 är hård och stötig, och med 19" sommarhjul blir den ännu värre.
Användarvisningsbild
av ShogunX
#1574400
Det stämmer att fjärdingen hör mer hemma på sport- än på touring-sidan gällande komfort, sett till vad man bör förvänta sig. Hur känslig man är bidrar givetvis till hur man upplever fjädringen, men mjuk skulle jag inte påstå att den är. Min rekommendation, om bilen även med 16”-hjul, känns hård är att göra lite research kring mjuka touring-däck och vid köp samtidigt gå upp en storlek i bredd (från 205/65-16 till 215/65-16) för att få lite mer däcksida. Därefter kan man laborera med däcktrycket i den mån man vill. Det är den minst omständliga åtgärden.
av Närking
#1574709
Igår skiftade jag hjul på bilen och satte på sommardäcken. De ligger på 18" fälgar, och har 235-50-profil. Jag pumpade dem till 2,4 och till min förvåning gick de märkbart mjukare än vinterhjulen. Tydligen är vinterdäcken styvare och kanske har jag haft onödigt högt tryck i dem.

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg ry[…]

Vi som beställt nya XC60

Apropå färger / kulörer är Br[…]

Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]

Ännu en uppdatering: Satte tillbaka original[…]