Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jmac
#1572833
Hej alla kunniga på detta forum!

För ett tag sedan fick jag varning om låg nivå av kylarvätska (V60 D4 AWD 2015), varpå jag fyllde på. Tänkte att det extremt kalla vädret i kombination med dieselvärmare var boven.

Dock har varningen dykt upp igen. Till skillnad från sist kan jag ana något kladd i motorrummet under skumgummihatten. Jag vet inte om detta har något samband? Tänkte att det var slangklämman som läckte men det ser ut som det är ovanför denna.

Kan det vara kylarvätska? Om ja, är detta något känt problem? Andra teorier, killgissningar eller tips mottages tacksamt.

Dessvärre är det en månads väntetid hus Volvo-verkstaden för att provtrycka kylsystemet så jag vet inte om jag ska försöka hitta någon annan som kan fixa detta. Om det är ett relativt enkelt problem.

Ursäkta en novis frågor men mycket tacksam på förhand! :-)
IMG_7130.jpeg
IMG_7130.jpeg (3.06 MiB) Visad 660 gånger
IMG_7131.jpeg
IMG_7131.jpeg (2.46 MiB) Visad 660 gånger
av jmac
#1572949
Ceska skrev:Detta kladdet hör till vevhusventilationen, alltså olja ock inte kylarvätska. Du bör ta bort hasplasten och kolla efter spår där, lyfta på mattor i kuppen och känna efter.
Tack för informationen! Då tolkar jag detta om inget alamerande.
av jmac
#1572950
S6024t skrev: ons 13 mar 2024, 00:00 Kolla så det inte är termostathuset som läcker,gjort I plast.hänt mig,likadan bil,startmotorn måste bort,men inga konstigheter annars..
Tack för tipset! Det ska jag kolla upp. Har även fått tips om att höljet till dieselvärmaren kan ha sprickor. Det är ju inte som att det rinner ut, men det sjuker någon milimeter varje vecka.

Är det värt pengarna att montera en s[…]

Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]

Ännu en uppdatering: Satte tillbaka original[…]

Har du ringt säljaren? Vad sa han? Han vet my[…]