Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1570527
Hej! Jag har en v60 D5 2012 och min kupéfläkt har slutat fungera efter 2 månader på verkstad. Försäkringsbolaget täcker det inte och verkstaden åtgärdar inte, den har stått ute i 2 månader i snö i väntan på reparation efter skadegörelse.
Har mätt säkringarna och det finns inga felkoder. Jag har heller inte specialverktyget och undrar hur jag ska gå tillväga för att lättast få reda på vad som behövs bytas ut!
#1570765
Försökte idag men vi kom inte åt, ska försöka hyra eller låna ett specialverktyg och testa igen. Vi försökte se om det var luftmotståndet som behövdes bytas men det sitter jäkligt dumt till alltihopa. Fick för mig att man skulle kunna komma åt luftmotståndet utan specialverktyg, kan ha fel.
#1574012
Har du löst det? Man kommer åt fläkt motståndet ovanför/höger gaspedalen som du skruvar bort för att komma åt. Koppla loss kontakten från fläkt motståndet och bygla svart ledning med svart/vit. Om fläkten fungerar så skall den börja snurra på högsta varv då och fläkt motståndet är mest sannolikt trasigt. Går fläkten inte igång så är fläkten troligtvis trasig.

viewtopic.php?f=70&t=154855&hilit=fl%C3%A4kt&start=10
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]