Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1568547
Genom att trycka in båda manöverknapparna till backspeglarna kan dessa fällas in. Detta har fungerat tills nu. Högra spegeln fälls inte in, motorn surrar en stund, men inget händer. Något man kan åtgärda själv eller måste verkstaden byta hela spegeln? Verkar dyrt.
#1568550
Kan bli en kostnad. Kan också börja fungera felfritt. Första vintern jag hade en Volvo med funktionen blev det isbildning runt speglarna och de kunde inte fällas ut. Fällde ut dom med hjälp av händerna, efter det var den ena något slö och ville inte fällas ut. Det hände ett par gånger, sedan fungerade det felfritt under resten av åren jag hade den bilen.
#1568577
Vet att jag har sett på youtube, hur man lagar detta. Men tror att det var en annan modell av volvo. Men det borda ju vara liknade.

Orsaken till att det går sönder är dock att det kommer in fukt, som sedan fryser på vintern. Detta gör att plastkuggen tillslut går sönder. Jag stänger alltid av speglarna när det börjar bli minusgrader på hösten, för att slippa att dessa går sönder.
#1568603
Lobocut skrev: tor 25 jan 2024, 19:21Jag stänger alltid av speglarna när det börjar bli minusgrader på hösten, för att slippa att dessa går sönder.
En bra poäng. Vet att en hel del ägare gör just det när vädret blir kallare, även jag, men jag tror inte att det kan nämnas för många gånger. Av olika anledningar råkar inte alla ut för dessa vinterproblem men det är ändå en lätt åtgärd att vidta om man är noggrann. Parkerar egentligen inte såpass tight att infällda sidospeglar fyller en funktion men jag brukar ändå aktivera funktionen när vädret blir mildare.
#1568653
@Närking, Lite sant men då säger Voc till att jag glömt. Än så länge... Behåller mina utfällda så går folk förhoppningsvis inte lika när bilen och fäller In de kanske 3ggr om året på sin höjd vid behov. Men ja, någon gång har de strulat på en bil och efter att jag vinklat ut den manuellt lirade den så länge jag ägde den i alla fall
#1568662
Jag använder mina infällde dagligen då hyresbolaget byggde så smala garage; många år tillbaka. har man en clio eller småbilar; då får det plats men har man större då bör man "precisionera" sig om man inte fäller in; jag tar inte risken att byta kåpa hela tiden :nerd:
Associationsleken, är ni med? ;-P

Fireline (Fisklina)

Fyllt tanken på Ingo som har nedsatt pris i […]

Bilen går normalt annars? Du får g&ari[…]

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]