Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tw1x
#1561350
Hejsan,

Jag är denna Volvo, regnr: LYB310. Det jag undrar och är lite orolig för är när dom släcker ner 2G och 3G nätet.
Vad jag förstått stödjer inte min bil 4G eller bättre. Och det finns idag ingen hårdvara som kan tillhandahålla det jag eftersöker? Är jag fel ute eller finns det fix för detta?

Kan tänka mig typ 5k att uppgradera hårdvara till 4-5G. Då jag har dieselvärmare och den kan man bara starta via appen? För inifrån cupén kan man inte det?

Inte världens bästa på bilar, därav frågorna!

Tacksam för vettiga och seriösa svar.
av dannesk
#1561368
Finns en tråd om detta på forumet, ingen lösning finns än för svenska marknaden.
viewtopic.php?f=56&t=166909
FInns eftermarknads OBD2-moduler annars för att starta värmaren på olika sätt på distans.
Användarvisningsbild
av Jallemet
#1561417
Direktstart eller tidur kan jag ställa från instrumentpanelen, har också en fjärrkontroll till Ebersprächern.

Skönt med appen och jag kommer att sakna körjournalen mest.

V50 2012
Användarvisningsbild
av Kaxe
#1561418
Fick in mjukvara nu i min så jag kan starta dieselvärmarn med startnyckeln , gött att kunna vara inne i huset och starta den nu då mitt batteri till VOC gav upp och abonnemanget också gick ut.
av S65D
#1561425
Kaxe skrev: sön 19 nov 2023, 10:32 Fick in mjukvara nu i min så jag kan starta dieselvärmarn med startnyckeln , gött att kunna vara inne i huset och starta den nu då mitt batteri till VOC gav upp och abonnemanget också gick ut.
Smidigt. Var fick du det fixat och vad fick du betala?

Vet att det finns en funktion på vissa bilar att kunna fjärrstarta dem genom en knapptryckning på startnyckeln. Men det du pratar om startar alltså endast dieselvärmaren?
av dannesk
#1561426
Om det inte kommer någon lösning för svenska marknaden så kommer jag skaffa en VDD, då får man bl.a. fjärrstart av värmaren via 4G samt massa andra funktioner som man kan läsa via nedan länk.
https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
Användarvisningsbild
av Kaxe
#1561449
Jag var till Helmia bil i Karlstad och fick in mjukvara för dieselvärmastart via startnyckeln , kostade 3200 kr... batteribyte för att få VOC att funka ett år till var 1600 för batteri och 1900 för arbetet + 325 kr för abbonemanget.
av Lobocut
#1561452
dannesk skrev:Om det inte kommer någon lösning för svenska marknaden så kommer jag skaffa en VDD, då får man bl.a. fjärrstart av värmaren via 4G samt massa andra funktioner som man kan läsa via nedan länk.
https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
Det står dock i länken att dongeln går på 2G och GSM. Då kommer inte denna fungera heller.

Kolla också med vilken motor du kan ha de sm[…]

Jag använder numera vanlig "brännar[…]

Ingen som har någon koll på detta?

Jag kan ha hittat felet men har endå 2 fr&ar[…]