Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av larso164
#1543484
Gäller vår V60 CC 2016. Behöver ladda då och då på vintern då frun vill köra kupévärmaren ofta. Har en fast ctek-anslutning till batteriet och har hittills lyft på huven när jag ska ladda och vill gärna slippa det.

Kan man dra en ctek förlängningskabel in i kupén på något sätt?
av S6024t
#1543531
Funkar bra att göra så,men kom ihåg att INTE ansluta c-teck,s svarta"jord" kabel på batteriet..detta kanske inte var svaret du var ute efter,men bara en upplysning från mig!.
av Rådlös
#1543537
Du "får" inte dra nätkablar ( 230 volt) genom några dörrspringor eller annat. Det har ibland föreslagits att sätta Ctek-kabeln (med kontakten) i torkardiket, alltså på utsidan under framrutan.
Ett lite krångligare alternativ är att installera ett kabelintag till en motorvärmare på "originalplats" i fronten eller framskärmen, men leda det direkt till en fastmonterad batteriladdare. (utan motorvärmare, för det har du redan) Kolla elmotorvärmartillverkarnas webbsidor. "Allt finns" för sådana montage.
Användarvisningsbild
av larso164
#1543543
S6024t skrev: tis 06 jun 2023, 23:00 Funkar bra att göra så,men kom ihåg att INTE ansluta c-teck,s svarta"jord" kabel på batteriet..detta kanske inte var svaret du var ute efter,men bara en upplysning från mig!.
Tack för rådet,

Tack för rådet! men bruksanvisningen är ju mycket tydlig med det också.
Användarvisningsbild
av larso164
#1543544
Rådlös skrev: ons 07 jun 2023, 05:34 Du "får" inte dra nätkablar ( 230 volt) genom några dörrspringor eller annat. Det har ibland föreslagits att sätta Ctek-kabeln (med kontakten) i torkardiket, alltså på utsidan under framrutan.
Ett lite krångligare alternativ är att installera ett kabelintag till en motorvärmare på "originalplats" i fronten eller framskärmen, men leda det direkt till en fastmonterad batteriladdare. (utan motorvärmare, för det har du redan) Kolla elmotorvärmartillverkarnas webbsidor. "Allt finns" för sådana montage.
Det sista känns som ett bra förslag, tack

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]