Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dieselputte
#1538365
Skall byta dessa då snubben på besiktningen sa att de såg slitna ut (bromsvärden är dock ok på alla hjul, han sa att det är vanligt med slitna belägg bak, bilen gått c 5000mil ). V60 D3

Kollade med Volvo som skall ha hutlösa 1300spänn, vilket märke istället rekommenderas av panelen ?

De flesta på Skruvat.se kostar knappt hälften....
av UnleashFusion
#1538366
dieselputte skrev: tor 20 apr 2023, 16:54 Skall byta dessa då snubben på besiktningen sa att de såg slitna ut (bromsvärden är dock ok på alla hjul, han sa att det är vanligt med slitna belägg bak, bilen gått c 5000mil ). V60 D3

Kollade med Volvo som skall ha hutlösa 1300spänn, vilket märke istället rekommenderas av panelen ?

De flesta på Skruvat.se kostar knappt hälften....
TRW, Brembo, Zimmermann, ATE, säkert flertal till som är likvärdig som hutlösa "Volvo" belägg(inte för att volvo gjort sina egna..)

Samt som du nämner har Skruvat just nu 50% rabatt på bromsdelar.. så kan vara värt nu*
av dieselputte
#1538368
UnleashFusion skrev:
TRW, Brembo, Zimmermann, ATE, säkert flertal till som är likvärdig som hutlösa "Volvo" belägg(inte för att volvo gjort sina egna..)

Samt som du nämner har Skruvat just nu 50% rabatt på bromsdelar.. så kan vara värt nu*
Såg bara nåt om 15% välkomstrabatt trots att jag handlat där förut, säkert pga bilbytet då jag aldrig handlat nåt till V60n än, mer än sommardäck. Skall kolla igen , tack för tips!
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1538378
Kolla hos Trodo med, vi är många som beställer därifrån 👍
Användarvisningsbild
av Perra83
#1538404
Jag köpte från Trodo sist och det gick fint. Skulle ha bakskivor och belägg till grannens V90. Kollade runt på flera sidor och dom visade att allt skulle passa. Trodo meddelade efter beställning att beläggen inte skulle passa. Dom rekommenderade Volvos för typ 2000kr och nått mer. Skit samma tänkte jag och stod fast vid min beställning och bromsarna byttes igår och allt passade fint. Valde Brembo.
av Buckshot
#1538499
Besiktningen sa att mina belägg bak behöver bytas snart också men min bil har gått 7000mil. Finns det några belägg som håller längre än andra? Jag har också hört att bakre beläggen slits snabbt på S60/V60. Varför är det så?
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1538505
Jag brukade köpa allt sånt från Autodoc tidigare, men nu har jag nästan helt gått över till Trodo. Köper även från Mekster och är nöjd med dem och deras kundtjänst. Skruvat köper jag nästan aldrig från, vill ha kända märkesdelar, inte Professional Parts.

Dels är priserna minst lika bra, dels har Autodoc numera som affärsidé att byta ut den del man beställt mot en "likvärdig" av deras eget skitmärke, och dels är det numera ryska affärsintressen som äger och styr Autodoc, och jag har inte lust att göda dem med mina pengar.
av Lobocut
#1538542
Perra83 skrev: tor 20 apr 2023, 20:31 Jag köpte från Trodo sist och det gick fint. Skulle ha bakskivor och belägg till grannens V90. Kollade runt på flera sidor och dom visade att allt skulle passa. Trodo meddelade efter beställning att beläggen inte skulle passa. Dom rekommenderade Volvos för typ 2000kr och nått mer. Skit samma tänkte jag och stod fast vid min beställning och bromsarna byttes igår och allt passade fint. Valde Brembo.
Bara för att du får dit beläggen så betyder det inte att det är rätt belägg.

Ett exempel:
Användarvisningsbild
av Perra83
#1538556
Lobocut skrev: fre 21 apr 2023, 22:17
Perra83 skrev: tor 20 apr 2023, 20:31 Jag köpte från Trodo sist och det gick fint. Skulle ha bakskivor och belägg till grannens V90. Kollade runt på flera sidor och dom visade att allt skulle passa. Trodo meddelade efter beställning att beläggen inte skulle passa. Dom rekommenderade Volvos för typ 2000kr och nått mer. Skit samma tänkte jag och stod fast vid min beställning och bromsarna byttes igår och allt passade fint. Valde Brembo.
Bara för att du får dit beläggen så betyder det inte att det är rätt belägg.

Ett exempel:
Haha ja han säger till och med 300mm i klippet och det finns nog ingen XC70 med så små framskivor. Man ser direkt att han har 316mm.
Nej jag var säker på att de va 302mm bakskiva. Vi jämförde beläggen och bakplattan va identisk på nya och gamla beläggen och beläggytan lika stor. Så denna gång gick det bra.

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]