Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1535412
Kommer in mycket fukt i strålkastaren sedan några veckor tillbaka, nu fick jag strålkastarfel vänster fram och det var blött inne vid ballasten. Hällde ut typ 1 dl vatten innan jag tog bilden. Ser inte direkt några sprickor i plasten, försökte sära lyktglaset från huset men det sitter limmat väldigt hårt.
Är det bara att köpa ny? Kan man göra något annat? Kostar ju flera tusen begagnat
IMG_2323.jpg
IMG_2323.jpg (1.55 MiB) Visad 1279 gånger
#1535415
leiwi skrev: sön 26 mar 2023, 17:17 Trycksätt lamphuset med en tex en "bakvänd dammsugare " eller dyligt , spraya med såplösning på utsidan sår ser du ju vad det läcker och kan täta
Smart, det gör jag på jobbet när vi IP67-testar produkter.
Det är inte mycket till tätning runt tex locket på baksidan, är rädd att det kommer läcka ut där istället. Men kan testa det först och se var jag kommer..
#1535420
leiwi skrev: sön 26 mar 2023, 17:45 Du kan ju bara hålla en trasa för det stora hålet bak , det behövs inte mycket övertryck för att du skall hitta läckan
Det kom luft från säkert 4 ställen vid packningen mellan hus och glas. Blåste bara med munnen genom ett av hålen.
Ska väl vara ganska så tätt där emellan eller?

Kan man täta med Biltema silikon?
Eller butylfog?
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]