Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1532802
Jag förstod att denna dag skulle komma redan när vi köpte bilen.
Den börjar i dag närma sig 20 000mil och de sista åren har bilen använts löjligt lite för att vara en diesel. Just att vi knappt använder den och då mestadels under dagtid är en faktor att ta fasta på.
Hur eller hur så dök varningslampan upp i går med texten att service erfordras. Att betala en tusenlapp för att läsa av felkoder känns inte som ett första steg utan min misstanke är att mekanismen helt enkelt har kärvat ihop då var ingen dök upp när bilen varit stående i fem dagar.
Min fundering är då om någon annan råkat ut för att det kärvat ihop och hur man löste det?

Självklart famlar jag lite i mörkret nu. Men hellre testa det enkla/billiga innan man åker på några tusen för att en mek hos Volvo först ska lokalisera felet och sedan ta bra betalt för en ny drivmotor som kanske går att rädd.
#1532806
Har du testat att stänga av funktionen och se om den slutar varna då?
På min V60 finns denna inställningen under MY CAR - Ljusinställningar - Aktiva kurvljus/Kurvtagningsljus.
Det känns spontant som det första jag hade börjat med...
Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&[…]

Hej har fått upp motorsystem service erfordr[…]

Den eviga däcksfrågan

Om du tar bort spacers blir det ju ännu v&aum[…]