Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Neophox
#1527909
Hej!
Köpt en XC60 med dåliga sommardäck. Det är 17" fälgar. Är det 235/65r17 som gäller eller kan man köra med 225/55r17?
Tips på bra budget sommardäck mottages tacksamt.
Användarvisningsbild
av Recharged
#1527927
Skillnaden mellan dimensionerna du tar upp är för stora. 225/65-17 hade kunnat fungera, annars är 235/65-17 ett bra val för en SUV med fälgar som är 7,5” breda. Att leta efter bättre och lätt begagnade däck på Blocket istället för att köpa nya budgetdäck för samma pris är mitt tips.
av Ceska
#1527990
Haft och fortfarande har Ladsail som sommardäck på flera av våra bilar och tycker att dem fungerar bra, som vinterdäck vågar inte att välja sådant märke, av en enkel anledning - ABS och antisladd ingriper då och på vintern, dock på sommaren är det i princip aldrig.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1527997
Man måste börja med att fråga sig hur mycket man vill betala för däck, vad som betecknas som "budget" kan skilja sig från person till person.
Det finns tillverkare som monterar bla. Kumho och Hankook från fabrik (som kan anses vara lite billigare), hur dessa är på en Volvo SUV vet jag dock inget om.

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]