Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1520335
Har tyvärr fått lite lackskador på exteriör stylingen till fronten, av alla denna snö som kommit. Det är färgkoden ironstone, hittat att volvo säljer bättringsfärg för fälg till denna färgkod. Går denna att använda tror ni för att fylla i där färgen lossnat? Färgkod 967
Detta är en årsmodell 2015

Tack!
Mvh
#1520337
Jag skulle köpt 2k-bättringfärg istället ifrån t.ex. Bilfärg.se. I övrigt går ju Volvos att använda om det är samma färgkod.
#1520359
dannesk skrev:Jag skulle köpt 2k-bättringfärg istället ifrån t.ex. Bilfärg.se. I övrigt går ju Volvos att använda om det är samma färgkod.
Ja det hade jag tänkt göra för den vanliga lacken men tänkte om detta hade fungerat till stylingpaketer även om det står att det är fälgfärg
#1520411
Ja, du kan använda den färgen. Jag har samma färg på kittet på XC60in och då jag skulle köpa färg till det för 2år sedan fanns det ingen som kunde få fram receptet på Ironstone 967 så jag fick dra till en lokal lackfirma och köra med traditonella lackkartan och blanda själv, men det blev bra.

Så antingen köper du bättringsfärgen el åker till en lackfirma så får de blanda åt dig.

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]

Service

Gjorde storservice förra året på […]