Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1520097
Hei

Gikk nylig til innkjøp av en MY2016 V60 R-Design T3. Fantastisk bil på alle måter å kjøre, men har likevel et par spørsmål.
Var det å kjøpe en bil med VEA-motor og Geartronic/71SC-girkassen et bra valg? Jeg innser at jeg burde ha gjort litt research på forhånd, men ut fra hva jeg har lest så langt virker det som om det er mindre problemer med Geartronic enn Powershift. Hører gjerne erfaringer fra dere andre :)

Det andre jeg lurer på og som jeg glemte helt å sjekke er at jeg vet at på et tidspunkt begynte bensinmotorer også å få partikkelfilter, når begynte Volvo med dette? Jeg håper jo selvsagt ikke at jeg har kjøpt en bil som har partikkelfilter, for jeg byttet vekk fra diesel for å unngå nettopp dette.
#1520126
Hej och välkommen till forumet! Gratulerar också till ett bra köp. Har själv en V60 T3 automat från 2018 och stormtrivs med den. Finns dock vissa problem med VEA-motorer, där det främst verkar vara balansaxlar. Min motor har inga balansaxlar, men din kanske har, är osäker. Finns en mycket lång tråd om detta om du söker i forumet.
Är din automat eller manuell?

Min bil har inte partikelfilter så inte din heller.
Finns de på forumet som kan så mycket mer än jag dock.
#1520184
EPR skrev:Hej och välkommen till forumet! Gratulerar också till ett bra köp. Har själv en V60 T3 automat från 2018 och stormtrivs med den. Finns dock vissa problem med VEA-motorer, där det främst verkar vara balansaxlar. Min motor har inga balansaxlar, men din kanske har, är osäker. Finns en mycket lång tråd om detta om du söker i forumet.
Är din automat eller manuell?

Min bil har inte partikelfilter så inte din heller.
Finns de på forumet som kan så mycket mer än jag dock.
Hei og takk for svar.

T3 med automat skal såvidt jeg har skjønt ikke ha balanseaksler, men jeg har sett dette bli nevnt tidligere.
Jeg tror ikke det skal være enormt stor forskjell på 2016 og 2018. Er din også 152HK? Som jeg sa, dette er en fantastisk bil å kjøre, så jeg bare håper at kvaliteten også viser seg å være like fantastisk. :) Veldig glad for å høre at det ikke er partikkelfilter på bilen.

Jeg gikk fra en MY2008 V50 1.6D til en MY2013 Toyota Avensis 1.8 Bensin... jeg har aldri vært så misfornøyd med noen bil noen gang, så jeg skjønte at jeg måtte tilbake til Volvo igjen, men blir alltid litt usikker etter et bruktbilkjøp på om man har tatt det rette valget. :) (Det var ingenting feil teknisk med Avensisen, men det var bare ikke en komfortabel bil for meg). Med V60-en er det motsatt, jeg finner faktisk ikke en ting med den jeg ikke liker så føles jo sånn sett som et mer rett valg. Har etter beste evne i hvert fall prøvd å lese her og litt andre steder om forskjellige modeller og sitter i hvert fall igjen med inntrykket av at 1.5 T3 er en mer solid bil enn 1.6 T3 om man velger automat.

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]