- fre 03 jun 2022, 07:43
#1501123
Jag gjorde ett eget lock med original lock till behållaren och en hjulventil. 1 - 2 hg tryck med däckfyllaren. Så funkade det. Manometer är för bränsletrycket, kör på etanol med förhöjt bränsle tryck
abel1 skrev:Gjorde detta nu men blev bara sämre nu kopplingen....man måste pumpa flera gånger nu innan den fungerar.Då är det tryck till behållaren som gäller. Det funkar oftast även om skicket på cylindrarna är sämre. Slavcylindern är bara en packning, medan huvudcylindern är mer lik den till bromsen. Och kan "läcka in" luft från "pedalsidan" när det år slitet.
Kanske är skavcylindern som är skrot...verkar vara vanligt på dessa bilar om man läser på nätet
Jag gjorde ett eget lock med original lock till behållaren och en hjulventil. 1 - 2 hg tryck med däckfyllaren. Så funkade det. Manometer är för bränsletrycket, kör på etanol med förhöjt bränsle tryck
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V